Seurakuntien vapputapahtumissa musiikkia, leikkiä, herkkuja ja keskustelua

Värikkäitä ilmapalloja taivasta vasten.

Kirkkoraati tarttuu vappuna ajankohtaisiin aiheisiin, kun Janne ”Rysky” Riiheläinen johdattelee paneelikeskustelua Ukrainasta, rauhasta, syrjimättömyydestä ja äidinkielenään venäjää puhuvien asemasta. Kirkkoraati saa vieraakseen sisäministeri Krista Mikkosen. Mukana keskustelemassa ovat myös Iiris Lehto, Helena Hulmi, Leila Kontkanen ja Larisa Leisiö.

Joensuun seurakunnan 1.5.2022 järjestämä kaikille avoin vapputilaisuus alkaa kahvitarjoilulla Joensuun seurakuntakeskuksessa klo 12. Vapaaehtoinen kahvimaksu kerätään Ukrainan sodan uhreille. Paneelikeskustelu käydään klo 13–14. Keskustelua on mahdollisuus seurata myös Joensuun seurakuntien yhteisellä Toivon tähden -kanavalla YouTubessa.

Tilaisuudessa kuullaan klassisia sävelmiä ja rauhanlauluja Ara Hayrabedianin ja Tuomas Pyrhösen esittäminä. Lapsille on järjestetty oma toimintapaja. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Elämäni virsi -musiikki-illassa Rantakylässä arvuutellaan tunnettujen henkilöiden lempivirsiä

Tunnetut joensuulaiset ovat valinneet yhden elämänsä lempivirren ja kertovat siitä Rantakylän kirkossa järjestettävässä Elämäni virsi -musiikki-illassa vapunpäivänä 1.5. klo 18.

Mukana ovat kaupunginjohtaja Kari Karjalainen, maakuntajohtaja Markus Hirvonen, sanomalehti Karjalaisen kulttuuritoimittaja Kimmo Nevalainen, kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen, PKO:n toimialajohtaja Tiina Tolvanen sekä musiikin lehtori, emerita Helena Hulmi, joka myös juontaa tilaisuuden.

Tule laulamaan ja arvaamaan kenen virrestä on kyse. Musiikista vastaa kanttori Janne Piipponen ja Rantakylän seurakunnan House Band. Tilaisuuteen on vapaa pääsy, kolehti kerätään Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Pyhäselän kirkkohetki ja vapputapahtuma kutsuu koko perheen mukaan

Pyhäselän seurakunnan vapputapahtuma su 1.5. klo 15–17 alkaa Pyhäselän kirkossa ja jatkuu kirkonmäellä ja seurakuntatalolla. Ohjelmassa pomppulinna, hattarakone, lampaita ja lammaskoira, kasvomaalausta ym. mukavaa. Myytävänä simaa, munkkeja ja hotdogeja. Tapahtuman tuotto kerätään kirkkokuorolle ja yhteisvastuukeräykselle.

Vappuvipinät Tuupovaaran seurakuntatalolla

Vaara-Karjalan seurakunta järjestää vappuvipinät su 1.5. klo 15 Tuupovaaran seurakuntatalolla. Ohjelmassa on hartaushetki sekä ongintaa ja muuta ohjelmaa perheen pienille. Kahvilan tuotto kerätään yhteisvastuun hyväksi.

Mon Apr 25 08:20:00 EEST 2022