Utran ja Tuupovaaran kirkkojen julkisivuremontit ovat alkaneet

Vaalea kirkkorakennus, jonka sivustalla rakennustelineet ja työmiehiä.

Joensuun seurakuntayhtymän investointisuunnitelman mukaiset Utran ja Tuupovaaran kirkkojen julkisivujen maalaukset ovat alkaneet tällä viikolla. Utran kirkon osalta suunnittelutyö on kestänyt kauan, sillä se on vaatinut myös Kirkkohallituksen ja Museoviraston hyväksynnät. Tulevassa maalaustyössä kirkko on tarkoitus palauttaa lähemmäksi alkuperäistä sävyään. Utran kirkko on tällä hetkellä väritykseltään vaaleankeltainen. Uusi väritys tulee olemaan tummahko ruskea. Tuupovaaran kirkon sävy pysyy maalauksessa ennallaan.

Julkisivujen maalauksen vuoksi kirkkojen ympärillä on rakennustelineet ja suojamuovit syyskuun loppuun saakka. Sisätiloihin remonteilla ei ole vaikutusta ja kirkot ovat käytössä normaalisti. Maalaustöitä tehdään maanantaista perjantaihin klo 7-16 välisenä aikana. Molemmilla kirkoilla urakoitsijana toimii Atlaspoint Oy.

Tiekirkkona toimiva Utran kirkko on avoinna ajalla 6.6.-14.8.2022 (ma-la klo 12-17, su klo 12-18) opaspalveluiden kera.

2022-05-10 14:21:29.0