Joensuun ev.lut. seurakunnat järjestävät juhlia juhannusaattona

Päivänkakkaroita taustanaan punainen puuseinä

Joensuun ev.lut. seurakunnat järjestävät tänäkin kesänä juhannusjuhlia, joiden ohjelmassa on luvassa muun muassa yhteislaulua, hartauksia ja herkullista tarjoilua. Juhannustulet sytytetään sään salliessa Männikköniemen Juhannusjuhlassa juhannusaattona perjantaina 24.6.

Sulkulan kodalla Pyhäselän rannassa (Kesärannantie 10) juhannusta juhlitaan juhannusaattona 24.6. kello 17–19 musiikin, yhteislaulun, kesäisten ajatusten ja hartauden merkeissä. Tilaisuudessa on makkara- ja kahvitarjoilu. Pielisensuun seurakunnan järjestämässä juhannusjuhlassa mukana ovat kappalainen Anna-Riitta Pellikka ja kanttori Tytti Ilonen.

Männikköniemen kesäkodilla (Vainoniementie 2) juhannusjuhlaa aloitellaan 24.6. kello 17.30, jolloin tarjoilupisteet avautuvat. Ohjelmaa (sanaa, säveliä, kolehti) kello 18 alkaen, ja juhannustulet syttyvät sään salliessa kello 19.30. Männikköniemen juhannusjuhlan järjestävät Joensuun seurakunta ja Pohjois-Karjalan Ev.lut. Kansanlähetys. Tilaisuudessa ovat mukana seurakuntapastori Anna-Maria Kupiainen ja kanttori Matti Turunen.

Pyhäselän seurakuntatalon pihassa (Hammaslahdentie 76) vietetään juhannusaaton juhlahetkeä 24.6. kello 17.45, jos sää niin sallii. Ohjelmassa on lipun nosto, hartaushetki ja yhteislaulua. Juhlahetken pitävät Pyhäselän seurakunnan kirkkoherra Ville Ojala ja kanttori Liisa Kettunen.

Rantakylän kirkolla (Rantakylänkatu 2) juhannusaaton juhla alkaa 24.6. kello 18. Luvassa on lipunnosto, yhteislaulua, hartaus, ohjelmaa ja tarjoilua. Ohjelmasta vastaavat Rantakylän seurakunnan kirkkoherra Ari Autio, pappi Heikki Mujunen sekä kanttori Hanna Autio.

Juhannusviikonloppuna vietetään myös Luomakunnan sunnuntaita jumalanpalveluksen merkeissä sunnuntaina 26.6. kello 18 Penttilän amfilla. Joensuun ja Pielisensuun seurakuntien yhteistyössä järjestämä tilaisuus pidetään kansanlaulukirkkona, jossa lauletaan tuttuja kansansävelmiä Anna-Mari Kaskisen uudelleensanoittamina haitarin säestyksellä. Liturgina kansanlaulukirkossa toimii pastori Anna-Maria Kupiainen, saarnan pitää kappalainen Anna-Riitta Pellikka ja kanttorina toimii Sakari Vilpponen.

Luomakunnan sunnuntain teema on ihmisen vastuu luomakunnasta. Ihmisen tehtävä on viljellä ja varjella luomakuntaa ja toimia tuhon voimia vastaan. Luomakunnan sunnuntaita vietetään jonakin sunnuntaina touko-lokakuussa.

2022-06-17 14:37:00.0