Riparimuisteloita, musiikkia ja messu seurakuntakeskuksella Joen yössä

Joen yön logo

Seurakuntakeskuksen (Kirkkokatu 28) isossa salissa järjestetään Joen yössä perjantaina 19.8. kello 17 alkaen yhteinen ruokailu, jonka aikana voi valita lempilauluja ripariveisulistasta.

Kello 17.30 alkaen samassa tilassa muistellaan ripareita, lauletaan ripariveisuja, kerrotaan merkityksellisiä tarinoita laulujen takaa, nauretaan riparisketseille vuosien varrelta sekä hiljennytään yhteiseen iltahartauteen. Riparimuisteloihin ovat tervetulleita kaikki riippumatta siitä, lasketaanko aika omasta riparista viikoissa, kuukausissa vai vuosikymmenissä. Mukana muisteloissa on riparipappi Tapani Nuutinen.

Kello 19 alkaa Ara Hayrabedianin ja kanttori Tuomas Pyrhösen konsertti, jossa kaksikko esittää rauhan lauluja ja muita ikivihreitä sävelmiä. Konsertin kesto on puoli tuntia.

Ilta päättyy kello 21 alkavaan Joen yön messuun, jossa liturgina toimii oppilaitospappi Markku Fräntilä, saarnaa seurakuntapastori Sanna Kauppinen ja musiikista vastaa kanttori Elina Vitri.

Seurakuntayhtymä jalkautuu järjestöbulevardille

Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän varhaisnuorisotyö ja seurakuntavaalit ovat esillä Joen yön järjestöbulevardilla.

Varhaisnuorisotyön telttaan rakennetaan viidakko, jossa lapset ja nuoret suorittavat tehtäviä. Samalla selviää, millaista kerhotoimintaa seurakunnissa on tarjolla. Jokainen osallistuja saa karkkipalkinnon, ja onnekkaimmat voittavat lahjakortin hampurilaisravintolaan.

Seurakuntavaalien pisteellä pääsee muun muassa keskustelemaan syksyllä järjestettävien seurakuntavaalien päätöksenteosta ja äänestämisen vaikutuksista.

Tue Aug 16 09:44:48 EEST 2022