Kaupunkiseurakunnat ja Eno aloittavat Pikkuhelppi-tukipalvelun perheille

Pikkuhelppi-logo

Joensuun, Pielisensuun, Rantakylän sekä Enon ev.lut. seurakunnat aloittavat maksuttoman Pikkuhelppi-tukipalvelun perheille. Pikkuhelppi tarjoaa matalan kynnyksen ennaltaehkäisevää tukea ja pientä apua lapsiperheille, jotka toivovat helpotusta arkeen ja kuormittavaan elämäntilanteeseen. Tuki voi olla esimerkiksi lastenhoitoa, keskusteluapua tai parisuhteen tai vanhemmuuden tukemista. Palvelun sisältö muodostuu kunkin perheen toiveiden ja tarpeiden pohjalta.

Pikkuhelppi on valtakunnallinen toimintamalli, ja sen tarjoaman tuen on tarkoitus olla ketterä ja joustava seurakunnan tarjoama apu lapsiperheille muiden palveluiden rinnalla. Tukea annetaan samalle perheelle yleensä noin 1–4 kertaa. Jos perheen tilanne on vaikea, Pikkuhelppi auttaa hakemaan apua ja varmistaa, ettei perhe jää tilanteeseen yksin.

Pikkuhelpin piiriin pääsee ottamalla yhteyttä seurakuntaan, jolloin sovitaan aika tapaaminen alkukartoitukselle.

Joensuun seurakunnassa Pikkuhelppi-palvelu alkaa maanantaina 22.8. ja jatkuu aina maanantaiaamuisin. Toiminta-alueena ovat keskusta, Noljakka ja Marjala. Pikkuhelppiä tekevät työpareina lastenohjaajat Piia Soininen ja Satu Tukiainen sekä Jaana Pulkkinen ja Kirsi Sorvari. Lisätietoja toiminnasta ja Pikkuhelppi-yhteydenotot Kristiina Nissiselle: 050 550 8330, kristiina.nissinen@evl.fi.

Rantakylän seurakunnassa Pikkuhelppi toimii 5.9. alkaen maanantaiaamuisin. Toiminta-alueena ovat Rantakylä, Mutala ja Utra. Pikkuhelppiä tekevät työparina diakoniatyöntekijät Piia Karhinen/Auli Pehkonen ja lastenohjaaja Paula Suliman. Yhteydenotot 29.9. asti diakonissa Piia Karhiselle ja 24.10. alkaen diakoni Auli Pehkoselle numeroon 050 338 6066 (Piialla ja Aulilla on sama puhelinnumero) tai sähköpostitse: piia.karhinen@evl.fi/auli.pehkonen@evl.fi. Lisätietoja toiminnasta ja Pikkuhelppi-yhteydenotot 30.9.–14.10. välillä varhaiskasvatuksen ohjaaja Laura Karviselle: 050 585 8729, laura.karvinen@evl.fi.

Pielisensuun seurakunnassa Pikkuhelppi toimii 6.9. alkaen parittoman viikon tiistai- ja keskiviikkoaamuisin. Toiminta-alueena ovat Karsikko, Niinivaara, Hukanhauta, Penttilä, Karhunmäki, Kissamäki ja Multimäki. Pikkuhelppiä tekevät työparina lastenohjaajat Miia Vartiainen ja Saija Hyttinen, p. 050 3754 084. Lisätietoja toiminnasta varhaiskasvatuksen ohjaaja Riitta Mälköseltä: 050 300 2055, riitta.malkonen@evl.fi.

Enon seurakunnassa Pikkuhelppi toiminta alkaa viikolla 44. Pikkuhelppi toimii perheen kotona, ulkona tai seurakuntatalolla. Helppiaika on noin kaksi tuntia kerrallaan ja aikoja on saatavilla torstai ja perjantai aamupäivisin klo 8–12. Yhteydenotot p. 050 4317 441, heidi.kanninen@evl.fi.

Syyslomaviikolla (vko 42) toiminta on tauolla kaikissa seurakunnissa.

Uutista korjattu 22.8.2022 klo 15.57: Korjattu Laura Karvisen puhelinnumero.
Uutista korjattu 19.10.2022 klo 16.04: Lisätty Enon Pikkuhelppi-toiminnan käynnistyminen.

2022-08-22 10:07:00.0