150-vuotiasta kirkon diakoniaa juhlitaan Joensuussa näyttelyn ja toritapahtuman merkeissä

Kuvassa Diakonian juhlavuoden logo, jossa tyylitellyt kädet ja vuosiluku 2022. Kuvassa on myös teksti Juhla...

Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän diakoniatyö juhlistaa 150-vuotiasta Suomen kirkon diakoniaa diakoniatyön historiasta kertovan näyttelyn ja toritapahtuman merkeissä.

Diakoniatyö ennen ja nyt -näyttely avautuu Joensuun seurakuntakeskuksen kappeliin (Kirkkokatu 28) maanantaina 29.8. Näyttely on auki perjantaihin 2.9. saakka päivittäin kello 8–15, paitsi keskiviikkona 31.8., jolloin se on auki kello 8–18.

Lisäksi seurakuntayhtymän diakoniatyö järjestää D-dayn tapahtuman Joensuun torilla torstaina 1.9. kello 10–15. Elsi Komu lausuu lähimmäisyyteen liittyviä runoja torilavalla noin kello 10 ja tarvittaessa muinakin kellonaikoina. Ohjelmassa on muun muassa myös haastatteluja ja kahvittelua sekä yhteislaulua torilavalta ohjattuna kello 12–13. Seurakuntayhtymän diakoniatyöntekijät ovat paikalla tavattavissa ja kertomassa työstään.

Diakonian virkaa juhlitaan 1.9., jolloin tulee kuluneeksi 150 vuotta siitä, kun ensimmäinen suomalainen diakonissa Matilda Hoffman vihittiin virkaansa Pietari-Paavalin kirkossa Viipurissa.

2022-08-24 10:00:00.0