Seurakuntavaalien ehdokasinfot ja ehdokkaiden valokuvaukset lähestyvät

Punaoranssilla taustalla tekstit uskottu, toivottu ja rakastettu sekä #seurakuntavaalit, Suomen ev.lut. kir...

Ehdokasasettelun päätyttyä Joensuun seurakuntien seurakuntavaaliehdokkaille järjestetään neljä ehdokasinfoa. Tilaisuudet ovat keskenään saman sisältöisiä, ja kukin ehdokas voi valita niistä sen, joka parhaiten itselleen sopii.

Tilaisuuksien tarkoituksena on tarjota ehdokkaille tukea vaaliviestintään. Ehdokasinfoissa esitellään vaalikoneen täyttämistä ja tarjotaan mahdollisuus tulla valokuvatuksi vaaliviestintää varten. Tilaisuudessa otettua ehdokkaan valokuvaa käytetään Kirkkotie-lehden vaaliliitteessä. Valokuvaus on maksuton ja kuva on kuvauksen jälkeen vapaasti ehdokkaan käytössä.

Ehdokasinfoihin tulee ilmoittautua etukäteen. Voit ilmoittautua tämän lomakkeen (mvs.fi) tai Joensuun seurakuntayhtymän vaihteen kautta, p. 013 2635 300 (avoinna arkisin ma–to klo 9–15 sekä pe klo 9–12). Viimeinen ilmoittautumispäivä on torstaina 22.9.2022.

Ehdokasinfojen aikataulut:

• ti 27.9. klo 17–19, Kiihtelysvaaran seurakuntatalo (Tohmajärventie 31, Kiihtelysvaara)

• ke 28.9. klo 17–19, Pyhäselän seurakuntatalo (Hammaslahdentie 76, Hammaslahti)

• to 29.9. klo 17–19, Hukanhaudan seurakuntatalo (Lonikintie 18, Joensuu)

• pe 30.9. klo 17–19, Enon seurakuntatalo (Enontie 30 A, Eno)

Kahvitarjoilut klo 17 ja tilaisuudet klo 17.30 alkaen.

Lisätiedot:
Vaalikoordinaattori Anni Tuuva, Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymä
050 5730 882, anni.tuuva@evl.fi

Mitkä seurakuntavaalit?

Marraskuussa valitaan 367 seurakuntaan yhteensä noin 8000 uutta luottamushenkilöä. He päättävät mm. siitä, keitä valitaan seurakunnan työntekijöiksi, minkälaisia kerhoja pidetään ja keitä autetaan – missä ja miten.

Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän alueella toimitetaan kahdet vaalit. Vaaleilla valitaan luottamushenkilöt Joensuun kuuden ev.lut. seurakunnan seurakuntaneuvostoihin sekä seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon.

Seurakuntaneuvosto johtaa seurakunnan toimintaa ja yhteinen kirkkovaltuusto johtaa puolestaan seurakuntayhtymää. Ehdokkaaksi voi asettua molempiin vaaleihin tai vain toiseen.

Seurakuntavaalien ehdokasasettelu on parhaillaan käynnissä ja se päättyy 15.9.2022. Ennakkoäänestys on 8.–12.11.2022 ja varsinainen äänestyspäivä 20.11.2022.

Lisätietoa vaaleista: https://www.joensuunseurakunnat.fi/seurakuntavaalit

Mitä tehdä, jos haluat asettua ehdolle?

Voit kysyä seurakuntasi ehdokaslistoista ja yhteyshenkilöistä seurakuntatoimistoista tai nykyisiltä luottamushenkilöiltä ja etsiä itsellesi sopivan listan. Voit myös jättää yhteydenottopyynnön Joensuun seurakuntien vaalisivuilla.

Halutessasi voit myös perustaa oman valitsijayhdistyksen. Siihen löydät ohjeet seurakuntavaalien verkkosivuilta. Mikäli olet perustamassa valitsijayhdistystä, lähetä siitä lyhyt esittely ja yhteyshenkilön tiedot vaalikoordinaattori Anni Tuuvalle. Näin saat valitsijayhdistykselle näkyvyyttä Joensuun seurakuntien vaalisivuilla ja uudet ehdokkaat löytävät listat helposti.

2022-08-26 13:36:40.0