Kuolleiden lasten muistopäivää vietetään perjantaina 23.9.

Kuvassa pieni risti nojaa pientä kantoa vasten.

Rantakylän kirkossa vietetään kuolleiden lasten muistopäivän hartautta perjantaina 23.9. kello 18.

Kuolleiden lasten muistopäivä on tarkoitettu lapsensa menettäneille vanhemmille, siskoille ja veljille, isovanhemmille, kummilapsen menettäneille, tarha- ja koulukaveria ikävöimään jääneille ja muille tuttaville. Päivä on myös heille, jotka tuntevat surua tragedioiden uhreista Suomessa ja maailmalla. Lapsen iällä ei ole merkitystä, sillä myös aikuisena kuollutta lasta voivat vanhemmat jäädä ikävöimään.

Kuolleiden lasten muistopäivän hartaustilaisuus kestää noin puoli tuntia, ja siinä on paljon musiikkia, rukousta, lyhyet puheosuudet sekä mahdollisuus käydä sytyttämässä kynttilä tai jättämässä rukouskiviä oman rakkaan muistolle. Tilaisuuden jälkeen on mahdollisuus jäädä juttelemaan työntekijöiden kanssa iltateen äärelle. Tilaisuudessa ovat mukana vs. sairaalapastori Hanna Pajarinen, vertaisohjaaja ja lastenohjaaja Anu Hynninen sekä kanttori Hannele Sorvali.

Kuolleiden lasten muistopäivää vietetään vuosittain 23.9. Muistopäivän vietto on alkanut lapsensa menettäneiden vanhempien aloitteesta vuonna 2010. Rantakylässä tilaisuus järjestetään nyt kuudetta kertaa.

Wed Sep 21 10:49:01 EEST 2022