Enon kirkkoherran virkaan kolme hakijaa

Keltainen puurakennus kuusipuiden keskellä.

Enon seurakunnan avoinna olleeseen kirkkoherran virkaan tuli määräaikaan mennessä kolme hakemusta. Virkaa hakivat Enon seurakunnan vt. kirkkoherra Markku Koistinen, Kontiolahden seurakunnan ensimmäinen kappalainen Kati Nissi sekä Leppävaaran seurakunnan kappalainen Jukka Raunu.

Enon seurakunnan uusi kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla. Välillisessä vaalissa tuomiokapituli tutkii hakijoiden kelpoisuuden ja antaa heistä lausunnon seurakunnalle. Vaalin tarkempi aikataulu hakijoiden esittelyn ja uuden kirkkoherran valinnan suhteen täsmentyy syksyn aikana. Päätöksen kirkkoherran valinnasta tekee Enon seurakunnan seurakuntaneuvosto.

Enon kirkkoherran virka vapautui viime syksynä kirkkoherra Armi Rautavuoren siirtyessä eläkkeelle. Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli päätti tuolloin, että kirkkoherran virka jätetään julistamatta haettavaksi yhden vuoden ajaksi. Kirkkoherran virkaa on hoitanut väliajan vt. kirkkoherra Markku Koistinen.

Enon seurakunta on yksi Joensuun evankelisluterilaisen seurakuntayhtymän kuudesta seurakunnasta. Seurakunnassa on noin kymmenen työntekijää ja seurakuntaan kuuluu noin 4000 jäsentä.

Tue Oct 11 09:02:00 EEST 2022