Seurakuntavaalien ennakkoäänestys on lähtenyt liikkeelle hieman viime vaaleja vilkkaampana Joensuussa

vaalit matala perustunnus.png

Seurakuntavaalien äänestys alkoi tiistaina 8.11.2022. Ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä Joensuun seurakuntien ennakkoäänestyspisteillä kävi äänestämässä 520 ihmistä. Edellisissä seurakuntavaaleissa vuonna 2018 ensimmäisen ennakkoäänestyspäivän aikana Joensuun seurakuntien järjestämissä ennakkoäänestyspisteissä kävi äänestämässä 503 ihmistä.

Joensuun kaupungin alueella on useita ennakkoäänestyspaikkoja mm. ostoskeskuksissa, kaupoissa, oppilaitoksissa ja seurakuntataloilla. Äänestyspaikat ja -ajat vaihtelevat eri päivinä. Joensuun Prismassa ennakkoäänestys on avoinna jokaisena ennakkoäänestyspäivänä klo 9–18.

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys jatkuu lauantaihin 12.11.2022 asti. Viimeisenä ennakkoäänestyspäivänä Joensuun Prismalla järjestetään vaalikahvit, eli äänestämisen yhteydessä on mahdollisuus hörpätä kahvit ja keskustella paikalla olevien seurakunnan työntekijöiden ja vapaaehtoisten kanssa.

Ennakkoäänestyspaikat ja kaikki ehdokkaat löytyvät seurakuntien verkkosivustoilta sekä valtakunnalliselta vaalisivustolta seurakuntavaalit.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Jos oma ehdokas on vielä etsinnässä, tukea valintaan löytyy vaalikoneesta.

Seurakuntavaalien varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 20.11.2022. Tällöin voi äänestää ainoastaan oman seurakunnan äänestyspaikassa.

2022-11-09 07:44:00.0