Topi Linjama on Joensuun seurakuntavaalien ääniharava

vaalit matala perustunnus.png

Joensuun evankelisluterilaisten seurakuntien ääniharava vuoden 2022 seurakuntavaaleissa on filosofian maisteri Topi Linjama. Linjama oli vaaleissa ehdolla Tapakristityt-valitsijayhdistyksen listalla. Hänet valittiin Joensuun seurakunnan seurakuntaneuvostoon ja Joensuun seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon. Linjama sai yhteensä 221 ääntä, joista 104 annettiin seurakuntaneuvoston vaalissa ja 117 yhteisen kirkkovaltuuston vaalissa.

Toiseksi eniten ääniä Joensuun seurakunnissa keräsi kasvatustieteen maisteri ja koulunjohtaja Jaana Minkkinen, joka oli ehdolla Yhteisellä matkalla -ehdokaslistalla. Minkkinen valittiin Joensuun seurakunnan seurakuntaneuvostoon ja yhteiseen kirkkovaltuustoon. Minkkinen sai seurakuntaneuvoston vaaleissa 96 ääntä ja yhteisen kirkkovaltuuston vaaleissa 119 ääntä. Hänen äänisaaliinsa oli yhteensä 215 ääntä.

Kolmanneksi suurimman äänisaaliin keräsi eläkkeellä oleva musiikin lehtori Helena Hulmi, joka valittiin Rantakylän seurakunnan seurakuntaneuvostoon 95 äänellä ja yhteiseen kirkkovaltuustoon 108 äänellä. Hulmi oli ehdolla Avoimesti yhdessä -valitsijayhdistyksen listalla.

Pielisensuun seurakunnassa eniten ääniä keräsi fysioterapeutti ja palvelupäällikkö Päivi Eteläpää, joka valittiin yhteiseen kirkkovaltuustoon 71 äänellä ja seurakuntaneuvostoon 74 äänellä. Pielisensuun seurakunnan yhteisen kirkkovaltuuston vaalissa eniten ääniä keräsi pankkitoimihenkilö Heikki Reijonen, joka sai 99 ääntä. Reijonen ei ollut ehdolla Pielisensuun seurakunnan seurakuntaneuvostoon.

Enon seurakunnan ääniharava oli diakoniatyöntekijä ja perhehoitaja Päivi Suo-Anttila, joka valittiin yhteiseen kirkkovaltuustoon 79 äänellä ja Enon seurakunnan seurakuntaneuvostoon 76 äänellä.

Pyhäselän seurakunnassa eniten ääniä kirkkovaltuuston vaalissa keräsi maatalousyrittäjä ja teologian maisteri Annukka Tahvanainen, joka sai 54 ääntä. Maatalousyrittäjä Mari Kärki-Puustinen sai yhteensä 90 ääntä, joista 39 annettiin kirkkovaltuuston vaalissa ja 51 Pyhäselän seurakunnan seurakuntaneuvoston vaalissa.

Vaara-Karjalan seurakunnan ääniharava oli seurakuntaneuvos Eevi Väistö. Avoimesti yhdessä Vaaroilla -ehdokaslistalla ehdolla ollut Väistö valittiin yhteiseen kirkkovaltuustoon 67 äänellä ja Vaara-Karjalan seurakuntaneuvostoon 40 äänellä. Yhteensä Väistö keräsi 107 ääntä. Vaara-Karjalan ehdokaslistoista eniten ääniä keräsi Valoa Vaaroille -ehdokaslista, jonka kärkiehdokas Reima Hassinen sai yhteensä 92 ääntä. Hassinen valittiin yhteiseen kirkkovaltuustoon 50 äänellä ja Vaara-Karjalan seurakunnan seurakuntaneuvostoon 42 äänellä.

2022-11-21 12:46:27.0