Kati Nissi valittiin Enon kirkkoherraksi

Lähikuva Kati Nissistä papinpaita päällä, taustalla Enon kirkko.

Enon seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi on valittu Kati Nissi (39 v). Nissi toimii tällä hetkellä kappalaisena Kontiolahden seurakunnassa. Hän on työskennellyt pappina yhteensä noin 10 vuoden ajan.

Enon seurakunnan kirkkoherra valittiin välillisellä vaalilla. Ehdokkaina olivat Nissin lisäksi Markku Koistinen Enon seurakunnasta ja Jukka Raunu Leppävaaran seurakunnasta.

Valinnan teki Enon seurakunnan seurakuntaneuvosto kokouksessaan tiistaina 20.12.2022. Päätös oli yksimielinen ja paikalla olivat kaikki seurakuntaneuvoston jäsenet.

Kirkkoherran virka avautui syksyllä 2021 kirkkoherra Armi Rautavuoren siirtyessä eläkkeelle. Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli päätti tuolloin, että kirkkoherran virka jätetään julistamatta haettavaksi yhden vuoden ajaksi.

Enon seurakunta on yksi Joensuun evankelisluterilaisen seurakuntayhtymän kuudesta seurakunnasta. Seurakuntaan kuuluu noin 4000 jäsentä.

Tue Dec 20 20:14:51 EET 2022