Rantakylän seurakunta täyttää 40 vuotta

sunnuntai kirkolla puolikas.jpg

Rantakylän seurakunnan 40-vuotissyntymäpäivää juhlitaan Sunnuntai kirkolla -tapahtuman yhteydessä sunnuntaina 8.1. kello 9 alkaen Rantakylän kirkolla. Tilaisuus on kaikille avoin.

– Kuten nuoren aikuisen ikäiselle seurakunnalle sopii, luvassa on rentoa yhdessäoloa ilman pönötystä. Kaikki ovat tervetulleita mukaan synttäreille, toteaa Rantakylän seurakunnan kirkkoherra Ari Autio.

Synttärijuhlapäivänä Rantakylän kirkolla riittää tekemistä aamusta iltaan. Aamupalaa on tarjolla kello 9 alkaen. Seurakuntalaiset saavat aamulla valita tehtäväkioskista itselleen mieleisiä tehtäviä messussa ja päivän touhuissa. Kello 10 alkavassa perhemessussa on liturgina Hanna Pajarinen. Messun jälkeen kirkkokahveilla seurakuntasalissa on pizzaa ja täytekakkua, lapsille myös jäätelöä.

Kahvien jälkeen ohjelmassa on muun muassa Kuopion piispa Jari Jolkkosen videotervehdys. Ohjelman lomassa veisataan virsiä juhlaorkesterin säestämänä. Lapsille on tarjolla omaa ohjelmaa ja aktiviteetteja tilaisuuksien aikana.

Kello 18 vietetään tuomasmessua, jossa saarnaa teologian tohtori Heikki Salomaa. Musiikista vastaa kanttori Janne Piipponen Arepan ja tuomasbändin kanssa. Illan päätteeksi on teejatkot.

2023-01-02 15:45:45.0