Helena Hulmi yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi

YKV_YKN_puheenjohtajisto_2023-2024_kuvaaja Kirsi Taskinen.jpg

Yhteistä kirkkovaltuustoa ja -neuvostoa luotsaavat 2023-2024 Helena Hulmi (vas.), Topi Linjama, Mari Kärki-Puustinen ja Ari Autio.

Joensuun seurakuntien yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajana toimii vuosina 2023–2024 Helena Hulmi Rantakylän seurakunnasta.

– Olen erittäin innostunut viemään yhdessä muiden kanssa seurakuntayhtymän kehittämistä eteenpäin. Otan tehtävän nöyränä vastaan ja tiedän, että minun ei tarvitse tehdä sitä yksin, Hulmi kommentoi valintaansa.

Seuraavien kahden vuoden ajan yhteisen kirkkovaltuuston varapuheenjohtajana toimii Topi Linjama Joensuun seurakunnasta. Sekä Hulmi että Linjama saivat yksimielisen kannatuksen Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston järjestäytymiskokouksessa tiistai-iltana 17.1.2023. Seurakuntayhtymän ylintä päätösvaltaa edustavassa yhteisessä kirkkovaltuustossa on 51 jäsentä, jotka seurakuntalaiset valitsivat viime marraskuun seurakuntavaaleissa.

Yhteinen kirkkovaltuusto nimesi myös yhteisen kirkkoneuvoston vuosiksi 2023–2024. Jäseniksi valittiin Anja Tanskanen (varajäsen Iiris Lehto) ja Jarkko Kemppi (varajäsen Markku Roth) Joensuun seurakunnasta, Pekka Auvinen (varajäsen Heikki Reijonen) ja Kaija Majoinen (varajäsen Susanna Haverinen) Pielisensuun seurakunnasta, Maija Törmänen (varajäsen Sanna Mutikainen) ja Petri Hämäläinen (varajäsen Petri Karvinen) Rantakylän seurakunnasta, Virva Tiitinen (varajäsen Satu Nieminen) Pyhäselän seurakunnasta, Päivi Suo-Anttila (varajäsen Maiju Ahlholm) Enon seurakunnasta sekä Eino Sagulin (varajäsen Reima Hassinen) Vaara-Karjalan seurakunnasta.

Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin Mari Kärki-Puustinen ja hänen henkilökohtaiseksi varajäsenekseen Marja-Leena Räsänen Pyhäselän seurakunnasta. Puheenjohtajana toimii seuraavan kahden vuoden ajan Rantakylän seurakunnan kirkkoherra Ari Autio. Kuopion hiippakunta nimesi Aution tehtävään marraskuussa 2022.

Yhteisen kirkkoneuvoston valinnat tehtiin yksimielisesti. Yhteisen kirkkoneuvoston tehtävänä on johtaa seurakuntayhtymän toimintaa, hallintoa ja taloutta. Se valmistelee yhteisen kirkkovaltuuston kokoukset ja panee toimeen päätökset.

Wed Jan 18 08:37:00 EET 2023