Noljakan kirkossa vietetään messua jatkossa kello 13 – kesällä messuja on vain joka toinen viikko

Noljakan kirkon pääsisäänkäynti, vasemmalla puu kirkon edessä.

Noljakan kirkon messun aloitusajankohta muuttuu. Kesäkuun alusta alkaen messu alkaa kello 13 aiemman kello 12 sijaan. Muutoksen taustalla on se, että sama suntio ei ehdi hoitaa Joensuun kirkon kello 10 alkavaa messua ja Noljakan kirkon kello 12 alkavaa messua. Järjestely on edellyttänyt kahden suntion puolikasta työpäivää tai sijaisten käyttöä. Noljakan kirkon messun myöhäisempi aloitusajankohta mahdollistaa sen, että sunnuntain messuista selvitään jatkossa yhden suntion avulla.

Kesän aikana messu pidetään Noljakan kirkossa joka toinen sunnuntai, 11.6., 25.6., 9.7., 23.7., 6.8. ja 20.8. Noljakan kirkon messujen määrää harvennetaan kesä-elokuun ajaksi, koska niissä on kesäisin ollut vähemmän kävijöitä kuin talviaikana. Lisäksi loma-ajat ja rippileirit hankaloittavat pappien ja suntioiden saatavuutta kesäkuukausina, ja sijaisia on ollut vaikea saada.

Syyskuun alusta Noljakan kirkon messut palautuvat taas joka viikko pidettäväksi, mutta aloitusajankohta on jatkossakin kello 13.

Messu Noljakan kirkossa kesä-elokuussa joka toinen sunnuntai 11.6., 25.6., 9.7., 23.7., 6.8. ja 20.8. klo 13.

2023-05-25 10:51:00.0