Seurakunnat tarttuvat haasteeseen – Suomen suven avaukseen osallistutaan kirkkojen pihoilla laulamalla

Vihreitä puun lehtiä, kuvan päällä teksti: Jo joutui armas aika. Lauletaan yhdessä suvi avatuksia Suvivirre...

Joensuun ev.lut. seurakunnat tarttuvat käytännöllisen teologian emeritusprofessori Paavo Kettusen haasteeseen avata Suomen suvi laulamalla Suvivirsi ja Karjalaisten laulu sekä kohottamalla malja kesälle. Kettunen haastoi seurakunnat ja paikallisradiot sosiaaliseen Suomen suven avaukseen Sanomalehti Karjalaisessa 2.5.2020.

Haasteen myötä Radio Rex välittää Suomen suven avauksen kanavallaan 29.5. klo 18. Ohjelma sisältää mm. Suvivirren ja Karjalaisten laulun. Koska lähetyksessä kuullaan aiemmin taltioitua musiikkia, ei seurakunnilla ole mahdollisuutta tarttua haasteeseen radion välityksellä laulaen. Tämän vuoksi seurakunnat ottavat haasteen vastaan laulamalla kirkkojen pihoilla.

Poikkeusolojen vuoksi emme voi kutsua ihmisiä mukaan kirkon pihaan laulamaan, koska yli kymmenen hengen kokoontumiset eivät ole vielä toukokuun viimeisinä päivinä sallittuja. Laulu halutaan saada kuitenkin kajahtamaan mahdollisimman voimakkaana. Seurakuntalaisia pyydetään osallistumaan Suomen suven avaukseen laulamalla Suvivirttä omalla pihalla tai parvekkeella omaan tai radion tahtiin perjantaina 29.5. klo 18.

Seurakunnat julkaisevat oman laulunsa mahdollisuuksien mukaan livenä myös Facebook-kanavillaan. Avataan Suomen suvi yhdessä Suvivirren sanoin myös näinä poikkeuksellisina aikoina!

Wed May 13 11:42:00 EEST 2020