Kesätoiminta käynnistyy seurakunnissa – tarjolla kärrikahviloita, iltamusiikkeja, kotiseutumatkoja ja jumalanpalveluksia

Joensuun ev.lut. seurakunnat käynnistävät tänään 1.6.2020 kesätoimintaansa koronarajoitusten sallimissa rajoissa. Kesän aikana seurakunnissa on luvassa niin iltamusiikkeja kuin hautausmaatalkoita, leikkikenttätoimintaa kuin patikointireissuja. Ja päästäänpä su 7.6. alkaen myös jumalanpalveluksiin omiin kirkkoihin ja seurakuntataloille.

Jumalanpalveluselämän lisäksi toimintaa on tarjolla eritysen vahvasti lapsiperheille sekä opiskelijoille ja nuorille aikuisille. Pielisensuun ja Rantakylän seurakunnat järjestävät leikkikenttä- ja kärrikahvilatoimintaa lapsiperheille, ja seurakuntayhtymän oppilaitostyö järjestää niin patikointi- ja kotiseuturetkiä kuin kesäisiä illanviettoja nuorille aikuisille Männikköniemen kesäkodilla.

Joensuun ev.lut. seurakuntien kaikessa toiminnassa noudatetaan viranomaisten antamia ohjeita mm. väkimäärän suhteen. Tilaisuuksiin voi tulla vain terveenä. Tulijan täytyy myös huolehtia käsi- ja yskimishygieniasta sekä riittävien turvavälien pitämisestä.

Joensuun ev.lut. seurakuntien jumalanpalveluksia pääsee edelleen seuraamaan myös kotisohvalta käsin. Su 7.6. alkaen jumalanpalvelukset välitetään äänistriimeinä Rantakylän kirkosta. Jumalanpalvelusta voi liittyä seuraamaan verkkosivuilta www.joensuunseurakunnat.fi löytyvän linkin kautta sekä Toivon tähden Youtube-kanavalla.

Alla poimintoja Joensuun ev.lut. seurakuntien toiminnasta lähipäivinä. Kattavamman kuvan seurakuntien kesätapahtumista löytää Kirkkotien näköislehdestä osoitteesta www.kirkkotie.fi sekä verkkosivujemme tapahtumakalenterista.

Tapahtumia Joensuun ev.lut. seurakunnissa 1.6.-10.6.2020:

Rantakylän seurakunnan ja Lähiötalon kärrikahvila lapsiperheille ma 1.6. klo 17-19 Riippapuistossa, Riihisärkänkatu 11.
Leikkikenttätoimintaa alle kouluikäisille lapsille vanhempineen ti 2.6. klo 9-11 Karhunkaaren leikkikentällä. Ohjaajat järjestävät pientä puuhaa paikallaolijoille parin tunnin ajan. Tarjolla mehua ja kahvia. Säävaraus, muutokset ilmoitetaan Pielisensuun seurakunnan Facebook-sivulla.
Leikkikenttätoimintaa alle kouluikäisille lapsille vanhempineen ke 3.6. klo 9-11  Karjalanpuiston leikkikentällä. Ohjaajat järjestävät pientä puuhaa paikallaolijoille parin tunnin ajan. Tarjolla mehua ja kahvia. Säävaraus, muutokset ilmoitetaan Pielisensuun seurakunnan Facebook-sivulla.
Rantakylän seurakunnan ja Lähiötalon kärrikahvila lapsiperheille ke 3.6. klo 9-11 Lähiötalon pihalla, Riihisärkänkatu 6.
Iloa luonnosta –patikointi opiskelijoille ja nuorille aikuisille ke 3.6. Salpalinja Trail Kontiolahdessa (5 km). Lähtö Joensuun srk-keskuksen Yläsatamakadun puoleiselta P-paikalta klo 12.
Leikkikenttätoimintaa alle kouluikäisille lapsille vanhempineen to 4.6. klo 9-11 Norolanpuiston leikkikentällä. Ohjaajat järjestävät pientä puuhaa paikallaolijoille parin tunnin ajan. Tarjolla mehua ja kahvia. Säävaraus, muutokset ilmoitetaan Pielisensuun seurakunnan Facebook-sivulla.
Männikköniemen kesäilta opiskelijoille ja nuorille aikuisille seurakunnan kesäkodilla Männikköniemessä (Vainoniementie 2) to 4.6. klo 18-21, vierailijana yliopistonlehtori Sini Mikkola. Huom! Tänä kesänä ei mahdollisuutta saunoa.
Rantakylän seurakunnan ja Lähiötalon kärrikahvila lapsiperheille pe 5.6. klo 9-11 Lähiötalon pihalla, Riihisärkänkatu 6.
Leikkikenttätoimintaa alle kouluikäisille lapsille vanhempineen pe 5.6. klo 9-11 Revonhännän leikkikentällä. Ohjaajat järjestävät pientä puuhaa paikallaolijoille parin tunnin ajan. Tarjolla mehua ja kahvia. Säävaraus, muutokset ilmoitetaan Pielisensuun seurakunnan Facebook-sivulla.
Lähetystyön kahvilakirpputori pe 5.6. klo 10-13 Lahjantien kerhohuoneella Hammaslahdessa, Lahjantie 10. Messu su 7.6. klo 10 Joensuun, Pielisensuun, Rantakylän, Pyhäselän ja Enon kirkossa sekä Kiihtelysvaaran seurakuntatalolla.
Messu su 7.6. klo 12 Noljakan kirkossa sekä klo 13 Tuupovaaran kirkossa ja Reijolan seurakuntatalolla.
Kesäillan hartaus su 7.6. klo 18 Kukkolan kodalla, Vanha Valtatie 70.
Iltamusiikki su 7.6. klo 18 Joensuun kirkossa, "Tulkoon valtakuntasi", Elina Vitri (laulu) ja Atso Vänskä (kitara). Lauluja armosta ja lohdutuksesta. Vapaa pääsy.
Leikkikenttätoimintaa alle kouluikäisille lapsille vanhempineen ma 8.6. klo 9-11 Vehkapuiston leikkikentällä. Ohjaajat järjestävät pientä puuhaa paikallaolijoille parin tunnin ajan. Tarjolla mehua ja kahvia. Säävaraus, muutokset ilmoitetaan Pielisensuun seurakunnan Facebook-sivulla.
Pohjois-Karjalan kunnaat –kotiseuturetki opiskelijoille ja nuorille aikuisille 8.6. Tohmajärvelle, tutustumiskohteina mm. kirkko ja Pitäjäntupa. Lähtö JNS:n srk-keskuksen (Kirkkokatu 28) Yläsatamakadun puoleiselta P-paikalta klo 10.
Rantakylän seurakunnan ja Lähiötalon kärrikahvila lapsiperheille ma 8.6. klo 17-19 Riippapuistossa, Riihisärkänkatu 11.
Leikkikenttätoimintaa alle kouluikäisille lapsille vanhempineen ti 9.6. klo 9-11 Karhunkaaren leikkikentällä. Ohjaajat järjestävät pientä puuhaa paikallaolijoille parin tunnin ajan. Tarjolla mehua ja kahvia. Säävaraus, muutokset ilmoitetaan Pielisensuun seurakunnan Facebook-sivulla.
Rantakylän seurakunnan ja Lähiötalon kärrikahvila lapsiperheille ke 10.6. klo 9-11 Lähiötalon pihalla, Riihisärkänkatu 6.
Leikkikenttätoimintaa alle kouluikäisille lapsille vanhempineen ke 10.6. klo 9-11  Karjalanpuiston leikkikentällä. Ohjaajat järjestävät pientä puuhaa paikallaolijoille parin tunnin ajan. Tarjolla mehua ja kahvia. Säävaraus, muutokset ilmoitetaan Pielisensuun seurakunnan Facebook-sivulla.
Kesäillan hartaus ke 10.6. klo 17.30 Kiihtelysvaaran rauniokirkossa, aiheena luonto.
Joensuun kirkko avoinna 1.6.-30.8. ma-su klo 11-19. Opas paikalla.
Utran kirkko avoinna 8.6.-9.8. ma-la klo 12-17 ja su klo 12-18. Opas paikalla.

2020-06-01 13:13:00.0