Seurakuntien perinteinen iltamusiikkisarja käynnistyy su 7.6.

Joensuun ev.lut. seurakuntien perinteinen, yli 20 vuoden ajan järjestetty kesäinen iltamusiikkisarja käynnistyy sunnuntaina 7.6. Joensuun kirkossa. Ensimmäisessä konsertissa kuullaan kanttori Elina Vitrin (laulu) ja kitaristi Atso Vänskän konsertti Tulkoon valtakuntasi.

Kesäkuussa iltamusiikkia kuullaan lisäksi kahden konsertin verran Utran kirkossa. Sunnuntaina 14.6. vanhassa pystyhirsikirkossa konsertoi kitaristi Ville Mustonen ja sunnuntaina 28.6. paikalliset muusikot Liisa Karhu (viulu ja alttoviulu), Jarmo Kuittinen (laulu) ja Henna Hirvikangas (piano).

Konserteissa noudatetaan viranomaisten antamia ohjeita muun muassa väkimäärän suhteen. Joensuun kirkkoon voi tämänhetkisten rajoitusten mukaan tulla paikalle enimmillään 200 henkilöä ja Utran kirkkoon 70 henkilöä. Konsertteihin voi tulla vain terveenä, ja kirkossakävijän tulee huolehtia käsi- ja yskimishygieniasta sekä riittävien turvavälien pitämisestä.

Iltamusiikkeja järjestetään Joensuun ja Utran kirkoissa kesä-elokuun ajan. Iltamusiikkeihin on vapaa pääsy.

Koko konserttisarjan ohjelma tässä:

JOENSUUN EV.LUT. KIRKKO, Papinkatu 1b
Su 7.6. klo 18 Tulkoon valtakuntasi: Elina Vitri, laulu ja Atso Vänskä, kitara
Su 5.7. klo 18 Hannu Musakka, laulu ja Tuomas Pyrhönen, urut
Su 19.7. klo 18 Liisa Karhu (viulu) ja Tuomas Pyrhönen (urut)
Su 2.8. klo 18 Alexander Viazovtsev (huilu) ja Tuomas Pyrhönen (urut)
Su 30.8. klo 18 Tuomas Pyrhönen, urut

UTRAN KIRKKO, Väisälänkatu 2

Su 14.6. klo 18 Ville Mustonen, kitara
Su 28.6. klo 18 On hetki - säveliä kesälle, Liisa Karhu, viulu ja alttoviulu, Jarmo Kuittinen, laulu ja Henna Hirvikangas, piano
Su 12.7. klo 18 Sineaaria-konsertti: Hanna-Kerttu Sarsila, kitara ja Viena Yrjänä, altto-nokkahuiluSu 26.7. klo 18 Duo Ilon: Sofia Kortelainen, viulu ja Eliana Morretti, piano
Su 9.8. klo 18 Marja Nevankallio ja Makiko Oba, kantele