Vaivion kurssikeskus avautuu heinäkuun lopulla

Kesäkuva, jossa taustalla punatiilinen rakennus, ruohokenttä ja etualalla suuret puiset pihapelin shakkinap...

Vaivion kurssikeskus avautuu jälleen 27.7.2020. Kurssikeskus suljettiin koronatilanteen vuoksi maaliskuussa.

Normaalitilanteessa kesä on Vaiviossa hyvin kiireistä aikaa, kun tilat täyttyvät seurakuntien rippileireistä. Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän seurakunnat päättivät järjestää kesän 2020 rippikoulut turvallisuussyistä päivärippikouluina. Leirimuotoisista rippikouluista luovuttiin, koska turvaetäisyyksien ja tilojen väljyyden toteuttaminen olisi vaikeaa. Koronatilanteen vuoksi Vaivion kurssikeskuksessa ja Hietajärven leirikeskuksessa ei järjestetä touko-elokuussa lainkaan seurakuntien leirejä.

Seurakuntien leiritoiminnan lisäksi Vaivion kurssikeskus tarjoaa kokouspalveluita sekä vuokraa tiloja majoittujille ja tilaisuuksien järjestäjille. Viinijärven rannalla sijaitsevan kurssikeskuksen alueelta voi vuokrata käyttöönsä esimerkiksi rantasaunan tai kodan. Majoitusta on tarjolla kahden tai neljän hengen huoneissa.

Yksittäisten vierailijoiden lisäksi Vaivion kurssikeskus sopii hyvin myös suurempien tilaisuuksien järjestämiseen. Vaiviossa on tilat normaalioloissa noin 50 majoittujalle. Ruokailutila on toistaiseksi käytettävissä 80 ruokailijalle. Kokoustiloja Vaiviossa on kaksi, joista suuremmassa voi toistaiseksi olla 80 ihmistä.

Vaivion kurssikeskuksen tiloista ja niiden vuokraamisesta voi kysyä lisätietoa numerosta 050 3856 097 tai sähköpostilla vaivionkurssikeskus@evl.fi. Lisätietoja kurssikeskuksesta verkkosivuilta www.vaivio.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2020-07-15 12:00:00.0