Iltamusiikit tarjoavat kulttuurielämyksiä pitkälle elokuuhun saakka

Joensuun ja Rantakylän seurakuntien järjestämä iltamusiikkisarja jatkuu vielä usealla konsertilla elokuun loppuun saakka.
Tulevana sunnuntaina 26.7. Utran kirkossa esiintyvät klo 18 Duo Ilon eli viulisti Sofia Kortelainen ja pianisti Eliana Morretti. Konsertti on poikkeuksellinen siinä mielessä, että Kortelainen soittaa paikan päällä Utran kirkossa, mutta Morretti saapuu paikalle virtuaalisesti. Kahdessa paikassa sijaiten duo lupaa loihtia kirkkoon mieliinpainuvan musiikkikokonaisuuden. Luvassa on musiikkia Bachista Pärtiin.

Joensuun kirkossa kuullaan 2.8. klo 18 huilisti Alexander Viazovtsevin ja urkuri Tuomas Pyrhösen konsertti. Konsertin ohjelmistossa on mm. Carl Phillip Emmanuel Bachin ja Johann Sebastian Bachin musiikkia. Länsi-Siperiasta lähtöisin oleva Viazovtsev on opiskellut mm. Yhdysvalloissa ja toiminut huilistina Phoenixin ja Las Vegasin sinfoniaorkestereissa. Pyrhönen on joensuulainen urkutaiteilija ja musiikin tohtori.

Näiden konserttien lisäksi iltamusiikkisarjassa on jatkossa tarjolla mm. kantelemusiikkia sekä musisointia jousisoittimilla, pianolla ja laulaen. Tiedotteen lopussa on kooste lopuista iltamusiikkisarjan konserteista. Kaikkiin konsertteihin on vapaa pääsy.

HUOM! Konserteissa noudatetaan viranomaisten antamia ohjeita muun muassa väkimäärän suhteen. Joensuun kirkkoon voi tämänhetkisten rajoitusten mukaan tulla paikalle enimmillään 200 henkilöä ja Utran kirkkoon 70 henkilöä. Konsertteihin voi tulla vain terveenä, ja kirkossakävijän tulee huolehtia käsi- ja yskimishygieniasta sekä riittävien turvavälien pitämisestä.

LOPPUKESÄN ILTAMUSIIKIT JOENSUUN EV.LUT. SEURAKUNNISSA:

JOENSUUN EV.LUT. KIRKKO, Papinkatu 1b
Su 2.8. klo 18 Alexander Viazovtsev (huilu) ja Tuomas Pyrhönen (urut)
Su 30.8. klo 18 Tuomas Pyrhönen, urut

UTRAN KIRKKO, Väisälänkatu 2
Su 26.7. klo 18 Duo Ilon: Sofia Kortelainen, viulu ja Eliana Morretti, piano
Su 9.8. klo 18 Marja Nevankallio ja Makiko Oba, kantele
Pe 21.8. klo 18 Ville Kivivuori, sello, Sanna Kainulainen, viulu ja Janne Piipponen, piano
La 22.8. klo 18 Liisa Karhu, viulu ja Kimmo Puunenä, piano
Su 23.8. klo 18 Elina Vitri, laulu, Pekka Mustaniemi, huilu ja Janne Piipponen, piano

2020-07-24 14:26:00.0