Ekaluokkalaiset siunataan koulutielle Joensuussa

Kolme iloista lasta leikkipuiston kiipeilytelineessä

Ekaluokkalaiset saavat tänäkin vuonna siunauksen koulutielle Joensuun ev.lut. seurakunnissa. Koulun aloittaminen on yksi elämän taitekohdista. Seurakunnissa halutaan olla mukana tärkeässä elämänvaiheessa ja pyytää Jumalan siunausta ja varjelusta lapsille.

Joensuun, Rantakylän ja Pyhäselän seurakunnissa ekaluokkalaiset siunataan koulutielle sunnuntaina 9.8.2020. Tilaisuus järjestetään Pyhäselän kirkossa klo 10, Noljakan kirkossa klo 14 ja klo 16 sekä Rantakylän kirkossa klo 18. Pielisensuun seurakunta järjestää vastaavan tilaisuuden Pielisensuun kirkossa keskiviikkona 12.8. klo 18.

Vaara-Karjalan seurakunnassa ekaluokkalaiset siunataan koulutielle koulutyön jo käynnistyttyä syksyllä. Kiihtelysvaaran ja Heinävaaran ekaluokkalaiset siunataan koululla syksyn ensimmäisen aamunavauksen paikalla pidettävässä koulukirkossa ja Tuupovaaran koululaiset Tuupovaaran kirkossa.

Myös Enon seurakunnassa ekaluokkalaiset siunataan syksyllä koulujen alettua, jos tilanne sen sallii. Ajankohta ilmoitetaan myöhemmin seurakunnan verkkosivuilla ja Facebook-sivulla.

Noljakan kirkon tilaisuuksiin tulee ilmoittautua 6.8. mennessä osoitteessa janoa.fi. Muihin tilaisuuksiin ei ole ennakkoilmoittautumista.

Tilaisuudet järjestetään vallitsevien koronarajoitusten mukaisesti hygieniamääräyksiä ja turvavälejä noudattaen.

Thu Jul 30 10:01:00 EEST 2020