Kiihtelysvaaran kirkon rakennushankkeelle oma verkkosivusto

Kuvakaappaus Kiihtelysvaaran kirkkohankkeen verkkosivuston etusivusta.

Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymässä on käynnissä poikkeuksellisen merkittävä ja suuri rakennushanke. Syksyllä 2018 tulipalossa tuhoutuneen Kiihtelysvaaran kirkon paikalle suunnitellaan uuden kirkon rakentamista.

Kirkon rakennushankkeelle on julkaistu 23.9.2020 omat verkkosivut seurakuntayhtymän verkkosivujen yhteyteen. Julkaisupäivä on merkityksellinen, koska tasan kaksi vuotta sitten sunnuntaina 23.9.2018 Joensuussa herättiin surulliseen aamuun, tuli oli tuhonnut vuonna 1770 rakennetun Kiihtelysvaaran kirkon.

Kiihtelysvaaran kirkkohankkeen verkkosivustolle on koottu tietoa ja kuvia vanhasta kirkosta, kirkon palosta ja menetetyn kirkon paikalla olevasta rauniokirkosta. Sivuille päivitetään ajankohtaista asiaa myös uuden kirkon rakennushankkeen vaiheista ja etenemisestä. Lisäksi verkkosivuilta löytyvät seurakuntayhtymän tiedotteet ja Kirkkotien artikkelit kirkon paloon ja uuden kirkon suunnitteluun liittyen sekä uutispoimintoja palopäivältä.

Tutustu verkkosivustoon: Kiihtelysvaaran kirkkohankeLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2020-09-23 11:56:00.0