Koronapandemian vaikutukset Joensuun seurakuntien toimintaan viikolla 49

pino hengityssuojaimia pöydällä

Joensuu on edelleen koronavirusepidemian kiihtymisvaiheessa ja Siun sote on ilmoittanut, että tiukennettuja suosituksia jatketaan su 6.12.2020 saakka. Tilanne vaikuttaa myös Joensuun seurakuntien toimintaan viikolla 49 seuraavasti:

1. Kaikissa seurakuntien tilaisuuksissa noudatetaan Siun soten maskisuositusta, turvavälejä sekä hyvää käsihygieniaa.
  2. Jumalanpalvelukset pidetään toistaiseksi sanajumalanpalveluksina, jolloin niissä ei vietetä ehtoollista.
  3. Joensuun seurakuntien ryhmätoiminta on tauolla viikolla 49. Poikkeuksena ovat koululaisten iltapäiväkerhot, joiden toiminta jatkuu normaalisti.
  4. Seurakuntien tiloissa voidaan järjestää konsertteja tilojen kapasiteetti, maskit, turvavälit ja käsihygienia huomioiden.
  5. Seurakuntayhtymän omia tiloja ei kiihtymisvaiheen aikana vuokrata yli 20 henkilön tilaisuuksiin.

Ajankohtainen tieto seurakuntien toiminnasta ja perutuista tapahtumista päivitetään verkkosivuillemme.

Joensuun seurakuntien papit ja diakoniatyöntekijät auttavat ja tukevat joensuulaisia koronaepidemian aikana. Keskustelut seurakuntien työntekijöiden kanssa ovat luottamuksellisia ja maksuttomia.

2020-11-26 14:37:00.0