Joensuun seurakunnat aloittavat Joulu verkossa -kampanjan – myös kirkkoja avataan joulun alla hiljentymistä varten

Öinen taivas, kuu ja kirkon torni, kuvatekstinä Joulu tulee joka tapauksessa

Joensuun evankelisluterilaiset seurakunnat aloittavat Joulu verkossa -kampanjan. Kampanjan tarkoituksena on kerätä yhteen seurakuntien tarjontaa, josta jokainen voi löytää hyvää mieltä ja tekemistä joulun aikaan kokoontumisrajoituksista huolimatta.

Jumalanpalvelukset järjestetään joulukuun ajan suljetuin ovin, mutta jokaisella on mahdollisuus seurata jumalanpalvelusta verkossa. Joensuun seurakunta striimaa kaikille avoimella Facebook-sivullaan jumalanpalveluksen Joensuun kirkosta joka sunnuntai klo 10 joulukuun ajan. Verkkolähetyksiä voi seurata myös jouluaattona, joulupäivänä, tapaninpäivänä ja uudenvuodenaattona.

Striimattujen jumalanpalvelusten lisäksi kirkkoja avataan joulun alla hiljentymistä varten. Tarkempi aikataulu kirkkojen aukioloajoista julkaistaan myöhemmin. Jouluyönä saadaan nauttia valaistuista kirkoista ympäri Joensuuta.

Vaikka jouluiset yleisökonsertit jäävät pois ohjelmasta, tarjolla on paljon muuta. Kauneimmat joululaulut lähetetään verkossa Rantakylän seurakunnan ja sanomalehti Karjalaisen yhteistyönä joulukuun aikana. Tarkempi aikataulu selviää myöhemmin. Kohtaamisen kontissa Joensuun torilla on mahdollisuus keskustella seurakuntien työntekijöiden kanssa 10.–11.12., 17.–18.12. ja 21.–22.12. klo 13–16.

Ulkoilmatapahtumista mm. Joensuun keskustan jouluseimipolku on kävijöiden ihailtavissa loppiaiseen saakka ja Noljakan joulupolku vuoden loppuun saakka. Jouluseimipolun kartta löytyy seurakuntien joulutarjontaa kokoavalta hoosianna.fi-verkkosivulta. Myös Kuhasalon QR-koodeilla toimiva Adventin hiljentymisen polku on avoinna loppiaiseen saakka. Joensuun keskustassa ja rautatieasemalla tapahtuu 16.12. klo 15–17, kun Pielisensuun seurakunta jakaa joulupipareita.

Koululaisten iltapäiväkerhot järjestetään koulujen kanssa sovitusti, mutta muu Joensuun seurakuntien ryhmätoiminta on tauolla 4.1.2021 saakka. Kaikissa kirkollisissa toimituksissa ja tilaisuuksissa noudatetaan 20 henkilön osallistumisrajoitusta.

2020-12-04 17:36:00.0