Diakonian joulukassikeräys tuotti 336 joulukassia – diakonialle runsaasti myös muita lahjoituksia

Pöydällä useita joulukasseja, yhden sisältö purettu pöydälle. Näkyvissa muun muassa piparkakkuja, suklaata ...

Joensuun seurakunnan diakoniatyöntekijät Satu Halonen (vas.) ja Jenni Kolehmainen tutkailivat joulukassien sisältöä Joensuun seurakuntakeskuksen Toimentuvalla joulukuussa 2020.

Joensuun ev.lut. seurakunnissa toteutettiin tänäkin vuonna Joulukassikeräys. Keräyksellä saatiin yhteensä 336 joulukassia jaettavaksi diakoniatyön kautta apua tarvitseville.

Keräykseen osallistuivat Joensuun, Pielisensuun, Rantakylän, Pyhäselän ja Vaara-Karjalan seurakunnat. Joensuun seurakuntaan saatiin kerätyksi 127 kassia, Pielisensuuhun noin 40 kassia, Rantakylään 74 kassia, Pyhäselkään 50 kassia ja Vaara-Karjalan seurakuntaan 45 kassia. Keräys toteutettiin 25.11.-11.12.2020 välisenä aikana.

Yhden joulukassin arvo on 25 euroa, ja se sisältää pääasiassa jouluista ruoka-apua. Seurakuntien diakoniatyö toimittaa kassit yhdessä vapaaehtoisten kanssa apua tarvitseville.

Perinteisen Joulukassikeräyksen lisäksi Enon seurakunta järjesti tänä vuonna oman, hieman muista poikkeavan joulukassien keräyksen. Tämä keräys tuotti yhteensä 110 kassia Enon seurakunnan alueella jaettavaksi.

Joensuun ev.lut. seurakuntien diakoniatyö sai Joulukassikeräyksen lisäksi lukuisia muita lahjoituksia yksityishenkilöiltä ja paikallisilta yrityksiltä sekä yhdistyksiltä vähävaraisten joulumuistamiseksi. Seurakuntien diakoniatyö kiittää lämpimästi kaikkia lahjoittajia.

2020-12-21 12:38:00.0