Kuusikymmentä perhettä sai tukea seurakuntayhtymän koronahankkeesta vuonna 2020

Joensuun ev. lut. seurakuntayhtymässä on päättymässä vuodenvaihteessa Euroopan sosiaalirahaston rahoittama hanke, jonka kautta on autettu noin kuuttakymmentä joensuulaista perhettä toukokuun alusta lähtien. Ns. koronahankkeella on tuettu yhteensä 192 henkilöä, joista 125 on ollut lapsia.

Hankkeen tarkoituksena on ollut tukea perheitä kokonaisvaltaisesti. Perheet ovat saaneet ohjausta elämäntilanteeseensa sekä taloudellista tukea selviytymiseen korona-ajassa nyt ja tulevaisuudessa.

Tukea saaneet perheet löydettiin seurakuntien työntekijöiden, sosiaali- ja terveyspalveluiden ja järjestöjen kautta. Sähköisenä kyselynä toteutetun alkukartoituksen jälkeen hankkeen työntekijät jalkautuivat koko hankkeen ajaksi avustamaan perheitä ja pohtimaan ratkaisuja koronan perheille aiheuttamiin ongelmiin. Hankkeen työntekijät tapasivat perheitä mahdollisuuksien mukaan koronarajoitukset huomioon ottaen.

Hankkeen aikana on tehty yhteistyötä paikallisten auttajatahojen kanssa. Yhdeksi jatkossakin toimivaksi toimintamalliksi nousi urheilurahaston perustaminen SeeMe-hankkeen kanssa. SeeMe-hankkeeseen kuuluvat joensuulaiset urheilujärjestöt JoMa, JIPPO ja Kataja Basket. Urheilurahaston avulla tuetaan lasten ja nuorten urheiluharrastusta.

Euroopan sosiaalirahaston rahoittaman hankkeen virallinen nimi on ”Tukea perheille ja nuorille Joensuun alueella covid-19 poikkeusoloista selviytymiseksi”. Hankkeen työntekijöinä ovat toimineet Katja Nuuhkarinen ja Kaisa Puustinen. Hankkeen toiminta-aika: 1.5.2020–31.12.2020.

2020-12-29 09:48:23.0