Matti Ketonen jatkaa yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajana

ruskea puinen kokousnuija pöydällä

Yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajana jatkaa vuosina 2021–2022 Matti Ketonen Pielisensuun seurakunnasta. Varapuheenjohtajana jatkaa Topi Linjama Joensuun seurakunnasta. Sekä Ketonen että Linjama saivat yksimielisen kannatuksen Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston järjestäytymiskokouksessa 18.1.2021.

Yhteinen kirkkovaltuusto nimesi myös yhteisen kirkkoneuvoston vuosiksi 2021–2022. Yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin Eevi Väistö ja hänen henkilökohtaiseksi varajäsenekseen Anne Meriläinen Vaara-Karjalan seurakunnasta.

Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana jatkaa seuraavan kahden vuoden ajan Pielisensuun seurakunnan kirkkoherra Tiina Reinikainen. Kuopion hiippakunta nimesi Reinikaisen tehtävään joulukuussa 2021.

Yhteisen kirkkoneuvoston jäseniksi valittiin Henrik Mäki (varajäsen: Jarkko Kemppi) ja Iiris Lehto (Jaana Ihme) Joensuun seurakunnasta, Kaija Majoinen (Saga Boberg) ja Pekka Auvinen (Heikki Reijonen) Pielisensuun seurakunnasta, Helena Hulmi (Inari Malinen) ja Petri Hämäläinen (Reijo Karjunen) Rantakylän seurakunnasta, Mari Kärki-Puustinen (Marja-Leena Räsänen) Pyhäselän seurakunnasta, Ville Toivanen (Merja Ignatius) Enon seurakunnasta sekä Martti Savolainen (Eino Sagulin) Vaara-Karjalan seurakunnasta.

Yhteisen kirkkoneuvoston valinnat tehtiin yksimielisesti. Yhteisessä kirkkoneuvostossa on yhdeksän jäsentä sekä puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja.

Ennen kokousta Kiihtelysvaaran kirkkokeräyksen keräysvastaava Matti Väistö luovutti kahden vuoden keräystuoton 453 100 euroa Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymälle kirkon rakennusrahastoon.

2021-01-19 08:57:00.0