Joensuun kirkkoherra Petri Rask eläkkeelle – läksiäiset verkossa 14.3.

Joensuun kirkkoherra Petri Raskin henkilökuva.

Joensuun kirkkoherra Petri Rask pitää lähtösaarnansa sunnuntaina 14.3.2021 klo 10 alkavassa messussa Joensuun kirkossa.

Messu on nähtävissä suorana lähetyksenä ja viikon ajan tallenteena verkossa Joensuun seurakunnan Facebook-sivulla ja Joensuun ev.lut. seurakuntien Toivon tähden -kanavalla YouTubessa.

Seurakuntalaisten toivotaan osallistuvan läksiäismessuun nimenomaan verkossa, koska tämän hetken koronarajoitusten mukaan Joensuun kirkossa voi olla läsnä enintään 60 henkilöä eri osiin kirkkoa ryhmiteltyinä. Seurakunnassa halutaan välttyä siltä, että ihmisiä joudutaan käännyttämään kirkon ovelta kotiin.

Messun jälkeen läksiäiset jatkuvat virtuaalisilla kirkkokahveilla Joensuun seurakunnan Facebook-sivulla noin klo 11.15.

Eläkkeelle hyvin, mutta haikein mielin

Rask jää eläkkeelle 31.5.2021, mutta käytännössä hän siirtyy pois työtehtävistä lomille 17.3.2021. Hän kertoo jättävänsä työt hyvin, mutta haikein mielin.
- Tämä on ollut hieno näköalapaikka, ja olen saanut työskennellä hyvän työyhteisön kanssa. Sitähän ei edes tiedä, mitä kaikkea se merkitsee, kun vastuut jäävät kesäkuun alussa kokonaan pois ja kalenteri tyhjenee. Aion liikkua, lukea ja opiskella englantia katsomalla aiemmin kesken jäänyttä Greyn anatomiaa.

Petri Rask aloitti työnsä Joensuun seurakunnan kirkkoherrana 1.1.2015. Tätä ennen hän oli pappina Rantakylässä, Ylämyllyllä, Kuopiossa ja Suomussalmella sekä kolme jaksoa sotilaspappina puolustusvoimissa, mm. Pohjois-Karjalan prikaatissa sekä YK-joukoissa Libanonissa.

Joensuun uutena kirkkoherrana aloittaa 1.6.2021 Katri Vilén, joka toimii tällä hetkellä kappalaisena Joensuun seurakunnassa.

Mahdolliset muistamiset Joensuun seurakunnan ystävyysseurakunnalle: FI76 5770 0520 2182 04, SuomiGhana ry, viestiksi Teman lapsityö, Petri Raskin muistaminen.

2021-03-04 08:58:00.0