Kiihtelysvaaran kirkolle mittava lahjoitus yksityishenkilöltä

kesäinen maisema, jossa keltainen puinen kellotapulirakennus

Joensuulainen Yrjö Huurrekorpi on lahjoittanut yli 150 000 euron arvosta osakkeita tukeakseen Kiihtelysvaaran uuden kirkon rakentamista. Huurrekorpi ja Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän hallintojohtaja Tommi Mäki allekirjoittivat lahjakirjan maaliskuun loppupuolella. Lahjoitus on siirtynyt Kiihtelysvaaran kirkon rakennusrahastoon.

Eläkkeellä oleva Huurrekorpi kertoo, että ajatus lahjoituksesta kypsyi vähitellen.

– Lahjoituksen tekeminen oli pitkän aikaa mielessä, jo viime kesästä lähtien. Vanhempani kävivät ahkerasti kirkossa ja kun itse en tässä iässä tarvitse rahaa, en halunnut törsätä joutaviin, Huurrekorpi kertoo.

Seurakuntayhtymä ja Vaara-Karjalan seurakunta kiittävät sydämellisesti Yrjö Huurrekorpea lahjoituksesta.

Thu Apr 01 11:59:56 EEST 2021