Yhteinen kirkkoneuvosto: Kiihtelysvaaran pappilan myynti etenee

mikrofoni etualalla, takana joukko ihmisiä

Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto esittää, että Kiihtelysvaaran pappila myytäisiin seurakuntayhtymän vastaanottaman tarjouksen mukaisesti 30 000 euron hintaan. Kiihtelysvaaran pappila on valmistunut vuonna 1896. Tarpeettomaksi jäänyt kiinteistö on ollut myynnissä jo yli neljän vuoden ajan. Kiinteistön myynnistä päättää kesäkuussa yhteinen kirkkovaltuusto, jonka päätös alistetaan vielä kirkkohallituksen vahvistettavaksi.

Yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi kokouksessaan myös Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän päivitetyn valmiussuunnitelman, jonka avulla seurakuntayhtymä pystyy toimimaan normaalioloista poikkeavissa olosuhteissa. Valmiussuunnitelmassa huomioidaan kirkon rooli erityisesti henkisen kriisinkestävyyden vahvistajana. Seurakuntayhtymän valmiuspäälliköksi nimettiin Pyhäselän seurakunnan kirkkoherra Ville Ojala, joka toimii tehtävässä eläkkeelle jäävän kirkkoherra Petri Raskin seuraajana ja aloittaa tehtävässä välittömästi.

Lisäksi yhteinen kirkkoneuvosto nimesi Kiihtelysvaaran kirkon rakennustoimikunnan uudeksi jäseneksi edesmenneen Pauli Tahvanaisen tilalle Jari Juvosen, joka toimii myös kiinteistötoimikunnan puheenjohtajana. Rakennustoimikunnan tehtävänä on Kiihtelysvaaran kirkon rakennussuunnitteluvaiheeseen sisältyvien tehtävien toteuttaminen: kirkon alustavien ja lopullisten luonnosten, pääpiirustusten, työpiirustusten ja urakka-asiakirjojen laatiminen. Rakennustoimikunta tekee yhteistyötä Museoviraston, Kirkkohallituksen sekä lupaviranomaisten kanssa.

2021-04-27 19:57:00.0