Seurakuntien tilaisuuksiin pääsee nyt entistä useampi

kuvituskuva

Joensuun seurakuntien järjestämien tilaisuuksien enimmäishenkilömääriä kasvatetaan 50:een uusimman koronaohjeistuksen mukaisesti. Jumalanpalveluksissa seurakunnat ovat hyödyntäneet jo helmikuusta lähtien seurakuntalaisten ryhmittelyä eri osiin kirkkoa, jolloin isoihin kirkkosaleihin on voitu sijoittaa turvallisesti rajoituksia suurempi määrä osallistujia. Kirkollisissa toimituksissa ja muissa tilaisuuksissa seurakunnat ottavat tapauskohtaisesti huomioon kuhunkin tilaan turvallisesti mahtuvan enimmäishenkilömäärän.

Ryhmittely huomioiden Joensuun kirkon jumalanpalveluksiin voi osallistua tästä viikosta alkaen 100 henkilöä ja Pielisensuun kirkon jumalanpalveluksiin 70 henkilöä. Rantakylässä kirkkoon mahtuu turvavälein ja ryhmittely huomioiden 50 henkilöä ja Noljakan kirkkoon 50 henkilöä. Enon kirkkoon mahtuu 105 ja Pyhäselän kirkkoon 50 seurakuntalaista. Kiihtelysvaaran seurakuntatalolla maksimiosallistujamäärä on pienistä tiloista johtuen edelleen 20 henkilöä ja Tuupovaaran seurakuntatalolla 10 henkilöä. Jumalanpalveluksia lähetetään jatkossakin myös verkossa mm. Joensuun ja Pielisensuun kirkoista.

Uudet rajoitukset mahdollistavat myös ulkotilaisuuksien ja yleisökonserttien järjestämisen, joihin voi osallistua enimmillään 50 henkilöä. Kaikissa tilaisuuksissa otetaan huomioon tilojen kapasiteetti ja voimassa olevat turvaohjeistukset. Lisätietoja osallistujamääristä löytyy Joensuun seurakuntien verkkosivujen tapahtumakalenterista: www.joensuunseurakunnat.fi/tapahtumat. Neuvoa voi kysyä myös seurakuntien toimistoista.

Thu May 06 08:44:06 EEST 2021