Seurakunnat palkkaavat lisää nuoria kesätöihin

kuvituskuva

Joensuun seurakunnat palkkaavat lisää nuoria erilaisiin kesätöihin. Seurakuntiin etsitään kesäksi mm. kesäsomettajaa sekä puistoissa ja rannoilla kiertäviä leikittäjiä. Lisäksi paikkoja on leiri- ja kerhotehtävissä.

Kesätyöpaikat ovat kahden viikon mittaisia ja ne rahoitetaan kesätyöseteleillä. Työnantajakulujen jälkeen 500 euron kesätyösetelistä jää nuorelle palkkaa noin 350 euroa. Paikat avataan hakuun mahdollisimman pian osoitteessa joensuunseurakunnat.fi/rekrytointi.

Uudet kesätyöpaikat mahdollistaa Opetus- ja kulttuuriministeriön Kirkkohallitukselle myöntämä 460 000 euron erityisavustus. Avustus jaetaan seurakuntiin seurakuntien tekemien hakemusten perusteella. Joensuun seurakuntiin saatiin avustusta 15 uuteen kesätyöpaikkaan, joista osa on jo täytetty.

Avustus on osa hallituksen toimenpidekokonaisuutta, jolla pyritään lieventämään koronatilanteen lapsille ja nuorille aiheuttamia haittoja.

Wed May 12 09:58:45 EEST 2021