Turvasatama-ryhmästä tukea parisuhteeseen

maisema, jossa sininen taivas ja meri sekä valkoinen majakkarakennus

Hukanhaudan seurakuntatalolla käynnistyy ensi syksynä uusi parisuhdetta tukeva toimintamuoto. Joensuun perheasian neuvottelukeskuksen perheneuvojat Anna-Riitta Pellikka ja Salla Ulvi-Altio käynnistävät Turvasatama-ryhmän lasta odottaville ja pienten lasten vanhemmille.

Ryhmä on tarkoitettu erityisesti nuorille vanhemmille sekä hauraista tai traumaattisista lähtökohdista tuleville. Ryhmän tarkoituksena on työstää omaa tunneosaamista ja vuorovaikutusta tekemällä harjoituksia itsenäisesti ja kumppanin kanssa, sisältäen keskustelua ja kuuntelemista sekä itseä että toisia kunnioittaen. Ryhmän vetäjät ohjaavat keskustelua antaen tietoa vuorovaikutus- ja tunnetaidoista. Tavoitteena on turvata perheelle turvallinen koti. Huom! Ryhmä ei sovi akuutissa kriisissä oleville.

Sitoutumista ryhmän kokoontumisiin ja luottamuksellisuuteen toivotaan. Parit haastatellaan ennen ryhmän aloittamista. Ajan 45 minuutin haastatteluun voi sopia ilmoittautumisen yhteydessä. Lastenhoito järjestetään ryhmän lähikokoontumisten aikana.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot:

•    Soita 13.8.21 mennessä ma–to klo 9–11 Joensuun perheasian neuvottelukeskukseen, p. 050 430 8472
•    5.–25.7.21 välisenä aikana voit jättää soittopyynnön

Turvasatama-ryhmän kokoontumisajat ja aiheet:

•    15.9. Tutustuminen, tavoitteet, ryhmän sopimukset ja säännöt
•    22.9. Turva ja turvattomuus ihmissuhteissa
•    6.10. Vireysikkuna ja puolustautumisen toimintajärjestelmä, rauhoittuminen
•    13.10. Parisuhteen riidat, kielteinen vuorovaikutuskehä parisuhteessa
•    3.11. Tunteet ja tarpeet sekä niiden tunnistaminen, mielentäminen
•    10.11. Millainen on riittävän hyvä parisuhde?
•    17.11. Mistä minä ponnistan? Oman elämäni tarina
•    1.12. Parisuhteen seksuaalisuus