Vaivatta vihille – Hääyö-tapahtuma Joensuun kirkossa la 21.8.

sormuksista muodostettu sydän ja teksti hääyö

Joensuun, Pielisensuun ja Rantakylän seurakunnat järjestävät lauantaina 21.8.2021 Hääyö-tapahtuman Joensuun kirkossa. Hääyö on tunnelmallinen tapahtuma, joka mahdollistaa ainutlaatuisen ja vaivattoman kirkollisen vihkimisen ilta-aikaan ilman suuria kustannuksia. Tilaisuuteen tarvitaan vain vihittävä pari, sormukset, avioliiton esteettömyystodistus ja molempien henkilöllisyystodistukset.

Hääyö-tapahtumaan on mahdollista varata oma vihkiaika. Aikoja on tarjolla puolen tunnin välein klo 16 alkaen ja vihkivä pappi tavataan juuri ennen vihkimistä. Ajat jaetaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Ajan voi varata 29.6.–13.8.2021 välisenä aikana verkossa osoitteessa www.joensuunseurakunnat.fi/ilmoittauduLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Vieraita tilaisuuteen saa kutsua niin paljon kuin haluaa: paikalle voi tulla kaksin, pienellä porukalla tai suurella suvulla elokuun mahdolliset koronarajoitukset huomioiden. Vihkiminen on maksuton.

Vihittävien tulee olla rippikoulun käyneitä kirkon jäseniä. Kirkollisesti voidaan vihkiä myös sellainen pari, jossa toinen kuuluu evankelis-luterilaiseen kirkkoon ja toinen johonkin muuhun kristilliseen kirkkoon. Myös maistraatissa solmitun avioliiton siunaaminen on mahdollista.

Vihkiparin tulee huomioida, että avioliiton esteiden tutkinnan täytyy olla tehtynä hyvissä ajoin ja todistus toimitetusta esteidentutkinnasta on oltava mukana vihkimisessä.

2021-06-23 09:49:00.0