Seurakunnista tukea läheisensä menettäneille - ilmoittautuminen sururyhmään käynnissä

Kuvassa keltainen, syksyinen vaahteranlehti, jossa on sydämen muotoinen reikä.

Joensuun ev.lut. seurakunnat järjestävät vuosittain useita ohjattuja sururyhmiä ja suruiltoja läheisensä menettäneille. Tämän syksyn sururyhmä järjestetään Rantakylän seurakunnassa ja suruillat Enon seurakunnassa.

Sururyhmät ovat vertaisryhmiä, joissa surevalla on mahdollisuus puhua surustaan ja jakaa kaikkea sitä, mitä läheisen kuolemaan liittyy.

Ryhmät ovat luottamuksellisia. Kokoontumiskertoja on 6-8, ja ne kestävät noin puolitoista tuntia kerrallaan.

Sururyhmään voi ilmoittautua, kun läheisen kuolemasta on kulunut vähintään kolme kuukautta. Mukaan tulijan ei tarvitse kuulua kirkkoon eikä asua järjestävän seurakunnan alueella.

Rantakylän seurakunnan sururyhmä käynnistyy torstaina 16.9. klo 17. Ryhmä kokoontuu kahden viikon välein kuusi kertaa. Ohjaajina toimivat pastori Katriina Puustinen ja diakoni Auli Pehkonen. Ryhmään tulee ilmoittautua ennakkoon 9.9. mennessä Auli Pehkoselle, p. 050 3386 066, auli.pehkonen@evl.fi.

Enon seurakunnan suruillat järjestetään keskiviikkona 13.10. ja 27.10. klo 17-18.30 Enon seurakuntatalolla. Illat ovat avoimia kaikille eivätkä vaadi ennakkoilmoittautumista.

Joensuussa järjestetään syksyn ja kevään aikana myös muita sururyhmiä, niistä löytyy lisätietoja tämän linkin takaa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Thu Sep 02 11:09:00 EEST 2021