Piispa Jari Jolkkonen siunaa Enon seurakuntatalon käyttöön su 19.9.

Piispa Jolkkonen istuu kirkonpenkissä ja katsoo kameraan. Vanhassa kirkossa on tunnelmallinen valo.

Piispa Jari Jolkkonen toimittaa seurakuntatalon siunaamisen ja myös saarnaa Enon kirkon messussa. Kuva: Tuija Hyttinen.

Enon uusi seurakuntatalo otetaan virallisesti käyttöön, kun piispa Jari Jolkkonen siunaa tilat käyttöön sunnuntaina 19.9.2021. Tilaisuus alkaa messulla Enon kirkossa klo 10. Messun jälkeen kirkkoväki siirtyy kulkueena seurakuntatalolle, jossa piispa toimittaa tilojen siunaamisen.

Messussa saarnaa piispa Jari Jolkkonen. Avustajina toimivat Enon seurakunnan vt. kirkkoherra Markku Koistinen ja pastori Kaisu Suvanto, kanttorina Hanna Autio.

Seurakuntatalolla on siunaamisen lisäksi ohjelmassa kirkkokahvit sekä mm. elokuun lopussa kirkkoherran tehtävästä eläkkeelle jääneen Armi Rautavuoren puhe. Tilaisuudessa lauletaan yhteislauluna seurakuntataloa varten tehty uusi laulu Jumalan talossa sekä paljastetaan lahjoituksena saatu taideteos.

- Jumalan talossa -laulu on yhteistyön tulosta. Parikymmentä asiasta kiinnostunutta kokoontui kesän aikana sanoitustyöpajaan, joka kokoontui muutamia kertoja. Samalla tavalla syntyi myös sävel. Idean takana on kanttorimme Hanna Autio ja seurakuntaneuvoston jäsen Maiju Ahlholm, kertoo vt. kirkkoherra Markku Koistinen.

2021-09-13 09:25:00.0