Seurakuntien joulukonserttikausi käynnistyy Talvi-Maaria Turusen konsertilla 3.12.  - tarjolla yhteensä parisenkymmentä musiikkielämystä

Joensuun Naiskuoro-1 - Photo- Jyri Keronen_OK.jpg

Joensuun Naiskuoro esiintyy Joensuun kirkossa keskiviikkona 15.12. Kuva: Jyri Keronen

Joensuun ev.lut. seurakunnissa järjestetään tänä vuonna runsas kattaus joulukonsertteja. Tarjolla on niin kuoro- ja lauluyhtyemusiikkia kuin solistien esityksiä ja kamarimusiikkia. Oman osansa konserttitarjontaan tuovat konservatorion opiskelijoiden konsertit. Kaikissa konserteissa on voimassa maskisuositus.

Konserttikausi käynnistyy perjantaina 3.12. klo 19 Rantakylän kirkossa järjestettävällä Joulun odotus -konsertilla, jossa esiintyvät Talvi-Maaria Turunen (laulu), Lawrence Hodge (piano).

Kauden viimeinen joulukonsertti järjestetään loppiaisena to 6.1.2022 Joensuun kirkossa. Konsertissa Canzonetta-kuoro juhlistaa 50-vuotista taivaltaan.

Kaikkiin seurakuntien järjestämiin konsertteihin on vapaa pääsy, ja osaan niistä voi ostaa vapaaehtoisen, maksullisen käsiohjelman.

Joensuun ev.lut. seurakuntien tiloissa järjestetään myös konsertteja, joihin ei ole vapaa pääsy, vaan niihin myydään lippuja esimerkiksi ticketmaster.fi:ssä. Nämä konsertit eivät ole seurakuntien järjestämiä, vaan kiertueella olevat ammattimuusikot ovat vuokranneet tilat konserttia varten.

Joulukonsertit Joensuun ev.lut. seurakunnissa vuonna 2021

• Joulun odotus -konsertti pe 3.12. klo 19 Rantakylän kirkossa. Talvi-Maaria Turunen (laulu), Lawrence Hodge (piano). Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 €.
  • Mieskuoro Kontioisten ja Ilomantsin mieslaulajien joulukonsertti la 4.12. klo 14 Enon kirkossa ja la 11.12. klo 18 Tuupovaaran kirkossa. Tuttuja, perinteisiä joululauluja. Kuoroja johtavat Ilkka Vesala ja Kalle Rintala. Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 €.
  • Jouluoratorion parhaat palat -konsertti ti 7.12. klo 18 Pielisensuun kirkossa. Joensuun konservatorion kuoro ja solistit. Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 € konservatorion opiskelijoiden stipendirahaston hyväksi.
  • Joulun ihme -konsertti ke 8.12. klo 18 Joensuun kirkossa ja ti 14.12. klo 18 Rantakylän kirkossa. Joensuun konservatorion laulunopiskelijat. Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 € konservatorion opiskelijoiden stipendirahaston hyväksi.
  • Joulu sydämiin -konsertti ke 8.12. klo 18 Rantakylän kirkossa, naiskuoro Akanvirta ja Mysterium. Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 €.
  • René Laulajaisen Kauneimmat joululaulut-konsertti to 9.12. klo 19 Joensuun kirkossa. Vapaa pääsy, vapaaehtoinen kolehti. TV7 taltioi konsertin.
  • Joulun sävel -konsertti pe 10.12. klo 18 Rantakylän kirkossa. Trio Keski-Karjala: Liisa Karhu (viulu), Kari Lauronen (laulu ja basso), Timo Hacklin (harmonikka). Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 €.
  • Jouluista viulumusiikkia konservatoriolta -konsertti pe 10.12. klo 18 Joensuun seurakuntakeskuksessa. Sakari Tervon viuluoppilaat esiintyvät Jaroslava Kotorovan säestyksellä. Vapaa pääsy.
  • Taiga-kvartetin joulukonsertti la 11.12. klo 18 Rantakylän kirkossa. Vapaa pääsy.
  • Turvallista joulua! -konsertti su 12.12. klo 18 Noljakan kirkossa. Pohjois-Karjalan Pelastuslaitoksen kuoro, joht. Hanna-Kaisa Laakkonen, ja sooloesityksiä. Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 € Yheisvastuukeräyksen hyväksi.
  • Lauluyhtye Kaiuttimen joulukonsertti ma 13.12. klo 18 Rantakylän kirkossa. Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 €.
  • Joensuun Naiskuoron konsertti ”Jouluyönä” ke 15.12. klo 18 Joensuun kirkossa, joht. dir.cant. Helena Hulmi. Vapaa pääsy, käsiohjelma 15 €.
  • Joulun tullen – musiikkia konservatoriolta to 16.12. klo 17.30 Joensuun seurakuntakeskuksessa. Katri Kaiholan viululuokka esiintyy. Vapaa pääsy.
  • Kaksin kantelein, kohti joulua –konsertti la 18.12. klo 15 ja klo 17 Utran kirkossa. Karjalaisia kantelesävelmiä ja jouluista musiikkia. Kanteleduo Soittu: Saila Kinnunen ja Saila Miinalainen. Vapaa pääsy, käsiohjelma 7 €.
  • Laulutuuli-kuoron konsertti ”Ikiaikojen taa” ma 20.12. klo 19 Pielisensuun kirkossa ja ti 28.12. klo 19 Joensuun kirkossa, johtaa kanttori Pekka Varonen. Vapaa pääsy, käsiohjelma 15 €.
  • Joensuun Mieslaulajien joulukonsertti ma 20.12. klo 19 Joensuun kirkossa. Vapaa pääsy, käsiohjelma 15 €.
  • Gospelryhmä Arepan Toivo maailman –joulukonsertti ti 21.12. klo 18 Rantakylän kirkossa. Vapaa pääsy.
  • Joulun valoa -konsertti ke 22.12. klo 19 Pielisensuun kirkossa, Jarmo Kuittinen (laulu), Henna Hirvikangas (piano), Liisa Karhu (viulu ja alttoviulu). Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 €.
  • Canzonetta-kuoro 50 vuotta –juhlakonsertti to 6.1. klo 18 Joensuun kirkossa, johtaa Janne Piipponen. Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 €.

2021-11-24 09:15:00.0