Osallistujamäärien rajaukset pysyvät seurakunnissa ennallaan – lasten ja nuorten toimintaa jatketaan

Joensuun seurakunnat ottavat toiminnassaan huomioon Itä-Suomen aluehallintoviranomaisen ja Kuopion hiippakunnan uusimmat ohjeistukset.

Jumalanpalveluksiin sekä kirkollisiin toimituksiin kuten hautajaisiin, kasteisiin ja vihkimisiin voidaan ottaa suurissa kirkkotiloissa jatkossakin yksi kolmasosa kirkkotilan enimmäishenkilömäärästä. Pienemmissä tiloissa ja yleisökonserteissa osallistujien määrä rajataan 50 henkilöön.

Väljissä kirkkotiloissa turvallisuudesta huolehditaan mm. riittävillä turvaväleillä ja noudattamalla hygieniaohjeita. Kaikissa tilaisuuksissa on voimassa vahva maskisuositus.

Kuorotoiminta tauolle - lasten ja nuorten ryhmät jatkavat

Seurakuntien kuorotoiminta jää aluehallintoviranomaisten ohjeistuksen mukaan tauolle rajoitusten voimassaoloajaksi.

Uusimmat rajoitukset kohdistuvat erityisesti yli 18-vuotiaisiin. Lasten ja nuorten ohjattu harrastustoiminta halutaan turvata myös seurakunnissa, joten se jatkuu normaalisti.

Muusta pienryhmätoiminnasta seurakunnat tekevät päätökset tammikuun ensimmäisellä viikolla, sillä valtaosa ryhmistä on käynnistymässä vasta sen jälkeen.

Seurakuntien iltapäiväkerhojen toiminnan jatkuminen riippuu Joensuun kaupungin linjauksista.

Tarkemmat tiedot rajoituksista korona-infossa!

2021-12-31 12:54:00.0