Kirkoissa soivat rauhankellot – Joensuun seurakunnissa rukoushetkiä tänään torstaina

metallinen kirkonkello lumisessa puisessa telineessä

Sota Ukrainassa järkyttää. Joensuun seurakuntien kirkoissa soivat rauhankellot tänään 24.2.2022 klo 19. Illalla järjestetään myös kaikille avoimia rukoushetkiä. Kirkoissa on mahdollisuus hiljentyä ja rukoilla rauhan puolesta. Myötätuntomme kohdistuu Ukrainan kansaan.

Rukoushetket järjestetään Joensuun ja Pyhäselän kirkoissa sekä Enon ja Kiihtelysvaaran seurakuntataloilla klo 19. Rantakylän kirkossa rukoushetki järjestetään klo 18 alkavan nuorten messun yhteydessä. Ukrainan puolesta rukoillaan myös Pielisensuun seurakunnan illan tilaisuuksissa Pielisensuun kirkossa ja Hukanhaudan seurakuntatalolla.

Joensuun kirkon tilaisuutta voi seurata suorana verkkolähetyksenä Joensuun seurakuntien yhteisellä Toivon tähden -kanavalla YouTubessa.

”Alkanut sota Ukrainassa järkyttää suuresti, onhan Ukraina osa itäistä Eurooppaa. Moni voi ajatella, että emme ehkä voi paljoa tehdä, mutta voimme aina rukoilla rauhan puolesta. Tilanteet muuttuvat nopeasti ja herättävät paljon kysymyksiä ja ahdistusta. Seurakuntien työntekijät ovat käytettävissä myös keskusteluapua varten”, sanoo Joensuun seurakuntayhtymän valmiuspäällikkö ja Pyhäselän seurakunnan kirkkoherra Ville Ojala.

Päivitetty 24.2.2022 klo 12.38: Lisätty tieto Pielisensuun seurakunnan rukoushetkistä.

2022-02-24 12:01:00.0