Pienten lasten päiväkerhot tukevat lapsen kehitystä

Päiväkerho on seurakunnan järjestämää avointa ja maksutonta varhaiskasvatustoimintaa 2-4-vuotiaille lapsille. Toiminta tukee lapsen kokonaisvaltaista kehitystä. Päiväkerho on ryhmätoimintaa, joka vahvistaa lapsen vuorovaikutus- ja tunnetaitoja ja antaa näin valmiuksia ryhmässä toimimiseen.

Kerhotoiminta on evankelis-luterilaisen seurakunnan kasteopetusta, jonka tavoitteena on tukea perhettä kristillisessä kasvatuksessa. Kerho on avoin kaikille uskontokunnasta riippumatta.

Päiväkerhoa ohjaavat seurakunnan lastenohjaajat. Lastenohjaajat ovat rinnalla kulkijoita myös vanhemmuuteen liittyvissä kysymyksissä.

Kerhopaikan hakeminen

Haku päiväkerhoon kerhokaudelle 2024 - 2025 alkaa 1.5.2024. Päiväkerhoon haetaan sähköisesti ja hakuaika päättyy 30.6.2024. Päiväkerho toteutuu, mikäli ryhmään on tulossa vähintään 6 lasta.

Linkki päiväkerhohakemukseen löytyy tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kerhokausi

Päiväkerhon syyskausi alkaa tutustumispäivällä maanantaina 19.8.2024.
Päiväkerho ei kokoonnu syyslomaviikolla (viikko 42).
Päiväkerhon syyskausi päättyy maanantaina 9.12.2024.

Lapsen käsi leikkaamassa saksilla vesivärein väritettyä paperia sydämen muotoiseksi.

varhaiskasvatuksen ohjaaja
Rantakylän seurakunta