Joensuun seurakuntien kirkot

Kirkkorakennukset ovat seurakuntien toiminnan keskuksia. Kirkot ovat monille rakkaita rakennuksia, jotka ovat jättäneet jäljen sielunmaisemaan ja kaupunginosien siluetteihin. Toivotamme sinut tervetulleeksi kirkkoon osallistumaan jumalanpalvelukseen, konserttiin tai viettämään perhejuhlaa.

Joensuun seurakunnilla on kaikkiaan yhdeksän kirkkoa. Niistä vanhin on vuonna 1818 valmistunut Enon kirkko. Joensuun kaupunkialueella kirkkoja on viisi; ruutukaava-alueelta löytyvä Joensuun kirkko ja Noljakassa sijaitseva kirkko-seurakuntatalo, Niinivaaran mäellä kohoava Pielisensuun kirkko ja Rantakylän ytimessä sijaitseva kirkko-seurakuntatalo sekä toiseksi vanhin kirkkorakennus, Utran kirkko. Enon lisäksi pitäjäalueilta löytyvät kirkot Pyhäselässä, Tuupovaarassa ja Hoilolassa.

Aikanaan kirkko rakennetaan myös Kiihtelysvaaraan, josta vanha kirkko paloi syksyllä 2018.

Vuokraamme kirkkotiloja myös muuhun käyttöön. Kirkkojen vuokrahinnaston löydät Tilavaraukset -sivulta.