Noljakan kirkko

Etualalla kevyen liikenteenväylä, bussikatoksen kulma, nurmialue, valopylväs, liikennemerkki, opastaulu. Taustalla korkea, monikulmainen valkoinen rakennus, jonka alaosassa isoja ikkunoita, yläosassa pystyjä, kapeita ikkunoita ja lasinen yläosan ulkokulma. Seinässä risti. Taustalla valkoinen kellotorni, jonka päällä risti.

200

Noljakan kirkon kirkkosaliin mahtuu 200 henkilöä. Enimmillään tilassa on 250 istumapaikkaa, kun kirkkosalia ja kahviotilaa erottava väliseinä siirretään pois. Kirkossa on käytössä avoin langaton verkkoyhteys. Kirkkosalista löytyy sekä urut että sähköpiano ja -flyygeli. Tilassa on äänentoistojärjestelmä. Myös videotykin käyttö on mahdollista. Kahvi ja ruoka-astiasto on mitoitettu 100 hengelle.

Kirkon yhteydessä on parkkipaikka, jossa on rajallinen määrä pysäköintitilaa. Pysäköinti on mahdollista myös viereisen ostoskeskuksen parkkipaikalla. Kirkossa voi liikkua pyörätuolilla ja rollaattorilla, mutta kirkon ulko-ovien kohdalla on matala kynnys, jonka ylittäessään kulkija saattaa tarvita apua. Kirkon ulko-ovet ovat raskaat aukaista.

Vuokrattavia tiloja

Ruokailutila

• Tilaa 50-80 henkilölle,
  • Astiasto 100 hengelle
  • Tilassa on sähköpiano.

Takkahuone

• Tilaa n. 20 henkilölle.

Ryhmätila

• Tilaa n. 30 henkilölle.

Rakennus ja sen käyttö

Noljakan kirkko valmistui Noljakanmäen rinteeseen vuonna 1997. Alkujaan sitä kaavailtiin kasvavan kaupunginosan seurakuntataloksi, mutta suunnittelu- ja rakennusaikana se laajeni oikeaksi kirkoksi. Kirkon ovat suunnitelleet Ari-Jukka ja Veijo Martikainen. Kirkon alttaritauluna toimii Hannu Konolan lasimaalaus Tie, totuus ja elämä.

Kirkko palvelee monipuolisesti seurakunnan tarpeita. Siellä järjestetään säännöllisesti sunnuntain jumalanpalveluksia ja alakerran kerhotilat tarjoavat puitteet useille muille toiminnoille. Alakertaan pääsee myös oman sisäänkäynnin kautta, ostoskeskuksen puolelta. Yläkerrasta löytyvät kirkkosali, diakonian vastaanottotilat sekä keittiö ruokasalitiloineen.

Tiedustelut ja varaukset:

013 2635 363 seurakuntatoimisto, Kirkkokatu 28, avoinna ma-pe klo 9-12

Sydäniskuri Sydäniskuri
Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone
Lähes esteetön tila Lähes esteetön tila
wc wc

ti 19.3. klo 9.00 -11.00

Turinatiistai

Turinatiistai on tarkoitettu kaikenikäisille mukavaa yhdessäoloa klo 9.00 - 11.00. Puuroa, kahvia ja teetä tarjolla työntekijöiden ja vapaaehtoisten kanssa.
Lämpimästi tervetuloa.
ti 19.3. klo 18.30

ke 20.3. klo 17.30

Gospelkuoro Ilana

Gospelkuoro Ilana nuorille aikuisille ja aikuisille. Tule mukaan nuorekkaaseen ja iloiseen joukkoomme! Laulamme pääasiassa suomenkielistä kevyempää hengellistä musiikkia ja harjoittelemme kerran viikossa Noljakan kirkolla. Esiinnymme pari kertaa kaudessa esimerkiksi jumalanpalveluksissa. Kuoroa johtaa kanttori Elina Vitri-Viitaniemi.
to 21.3. klo 11.00 -13.00

Aulakahvio

Tervetuloa mukaan aulakahvioon!
to 21.3. klo 18.00

Raamattupiiri

Tervetuloa mukaan!
pe 22.3. klo 9.30

Perhekerho

Perhekerhot ovat kaikille avoimia lasten ja aikuisten yhteisiä kohtaamispaikkoja. Lapset voivat tulla sinne yhdessä vanhemman ja isovanhemman kanssa. Perhekerhot kokoontuvat kerran viikossa. Tarjoilumaksu on 2€/perhe.

Messu

Liturgi: Topi Nieminen