Ristinkappeli

Luminen piha, beige tiilirakennus, etuovi, jonka päällä katos.

Rauhankatu 4 b, 80100 Joensuu

Huomaa poikkevat liikennejärjestelyt Joensuun hautausmaalla vuonna 2023

HUOM! Joensuun hautausmaan toimisto- ja huoltorakennusten rakennusurakka sekä samanaikainen kadunrakennustyö Rauhankadun ja Koulukadun risteyksessä aiheuttavat poikkeavia liikennejärjestelyitä vuoden 2023 aikana. Liikenne- ja kulkujärjestelyt muuttuvat alueella töiden etenemisen mukaan ja alueen opasteisiin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Huomioitavaa on, että Rauhankadun varrella sijaitsevat parkkipaikat eivät ole käytössä. Hautausmaan parkkipaikat sijaitsevat Ristinkappelilla ja Ristinkappelille vievän tien varrella.

Koulukadun ja Rauhankadun kiertoliittymän rakennusvaihe on edennyt päällystys- ja katukivetysvaiheeseen. Katutyömaa on suljettu lokakuun loppuun saakka ja siten Ristinkappelille ei pääse keskustan suunnasta Koulukadun tai Rauhankadun kautta. Kiertotie Ristinkappelille kulkee Teollisuuskadun ja Kajaanintien kautta.

Tilan käyttö ja varaus

Vuonna 1989 valmistunut Ristinkappeli on toinen Joensuun hautausmaalla sijaitsevista luterilaisen kirkon kappeleista. Joensuun krematorio sijaitsee rakennuksen yhteydessä. Kappelille ajetaan Rauhankadulta Koulukadun puoleisesta liittymästä. Rakennuksessa on sekä pieni että iso kappelisali. Pienessä salissa istumapaikkoja on 24:lle hengelle, isossa tilaa on 140:lle hengelle. Tilassa on käytössä urut ja äänentoistojärjestelmä.

Tilassa voi liikkua pyörätuolilla ja rollaattorilla, mutta ulko-ovien kohdalla on matala kynnys, jonka ylittäessään kulkija saattaa tarvita apua. Ulko-ovet ovat myös raskaat aukaista.

Tilavarauksista hautaukseen liittyen sovitaan hautausmaan toimiston kautta, avoinna ma-to klo 8.30-15 sekä pe klo 8.30-14, puh. 013 2635 577, Rauhankatu 4 (HUOM! ajalla 2.5.2023–30.6.2024 Teollisuuskatu 13). Muut tilavaraukset sovitaan seurakuntatoimistojenLinkki avautuu uudessa välilehdessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä kautta.

Esteetön wc Esteetön wc
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Lähes esteetön tila Lähes esteetön tila
Pysäköinti Pysäköinti