Rantakylän seurakunta

Matka pääsiäiseen on alkanut, tervetuloa mukaan.

Paastonaika alkaa tuhkakeskiviikon ristinmerkistä ja sen saattamana matkaamme kohti pääsiäisen tapahtumia.
Pidemmälle matkalle lähtiessä kannattaa aloittaa rauhallisesti ja miettiä mitä reissulle ottaa mukaan. Paastonaika haastaa meitä pohtimaan mitä elämässä oikeasti tarvitsee ja mitä turhaa kannamme mukanamme elämämme poluilla matkatessa.

Pääsiäisen sanoma puolestaan kirkastaa meille matkalaisille hyviä näkymiä. Toivoa on aina. Elämän haasteiden ja arjen kiireen keskellä kulkiessa on hyvä muistaa, Jeesus on kulkenut edeltä ja voittanut haasteista suurimmatkin. Ristinmerkki on voiton merkki ja pääsiäisen ilosanoman äärellä ollessaan saa voimia jatkaa matkaa kohti tulevaa kesää!

"Niin kuin taivaan enkeli, mekin iloitsemme. Saamme rientää kertomaan, nyt elää Jeesuksemme."
(virsi 88)

Seurakuntatoimisto
Rantakylänkatu 2 A, 80160 Joensuu (postiosoite PL 504, 80161 Joensuu)
avoinna ma-pe klo 9-12
rantakylan.seurakunta@evl.fi
Seurakuntatoimisto palvelee pääsääntöisesti puhelimitse ja sähköpostitse. Mikäli haluat varmistaa lähipalvelun, varaa aika etukäteen puhelimitse.

Seurakuntasihteeri Niina Komulainen

Kirkkoherra Ari Autio