Joensuun seurakuntakeskus

Kesäinen kuva, jossa autotie etualalla, pieni puistoalue nurmineen ja koivupuineen sekä jalankulkuväylä. Näiden takana rakennus, jonka oikeanpuoleinen osa harmaata betonielementtiä. Seinässä kolme pyöreää ikkunaa ja risti sekä sisäänkäyntikatos. Vasemmanpuoleinen laatikkomainen rakennus, joka pinnoitettu valkoiseksi, ruskeita puuosia ja rimoitusta alaosan ikkunoiden edessä.

150

Joensuun ruutukaava-alueella sijaitsevan seurakuntakeskuksen uudisosasta löytyvät Joensuun seurakunnan lasten ja nuorten kerhotilat sekä suuri ja pieni seurakuntasali. Vanhemmassa osassa on kokous- ja juhlatilojen lisäksi toiminnallisia tiloja talon kellarikerroksessa.

Seurakuntakeskuksella on useita tiloja, jotka soveltuvat niin kokouksien järjestämiseen kuin perhejuhlien pitopaikoiksi. Rakennukseen on esteetön kulku Yläsatamankadun puoleiselta parkkipaikalta, jossa on myös liiketunnistimella avautuva ovi.

Vuokrattavia tiloja

Iso sali

• Tila soveltuu perhejuhliin
  • Tilaa 150 henkilölle, vain tuolipaikat
  • Tilassa on flyygeli, kaksi kiinteää dataprojektoria, tilassa on kaksi voimavirtapistoketta
  • Ruokailua/kahvittelua varten varataan myös pieni sali sekä pääkeittiö.

Pieni sali (alakerta)

• Tila soveltuu perhejuhliin tai kokouksiin
  • Tilaa 100 henkilölle
  • Pöytien ympärille mahtuu 84 henkilöä (6 hengen pöytiä on 14 kpl)
  • Kiinteä dataprojektori, piano.

Kokoushuone Johannes

• Tila soveltuu kokouksiin ja varata pienimuotoisiin toimituksiin (kaste, vihki)
  • Tilaa 14-16 henkilölle
  • Tilassa ei ole keittiötä, saatavissa dataprojektori ja kannettava tietokone
  • Tilassa on piano.

Kokoushuone Olavi

• Tila soveltuu kokouksiin ja pienimuotoisiin perhejuhliin
  • Yläkeittiö varattavissa tilan yhteydessä
  • Ei soitinta, tilassa oleva TV toimii näyttönä, ei erillistä dataprojektoria.

Yläsali (yläkerta)

• Tila soveltuu kokouksiin ja perhejuhliin
  • Tilaa n. 70 henkilölle
  • Astiasto 100 henkilölle
  • Induktiosilmukka ja äänentoisto
  • Tilassa sähköpiano, kiinteä dataprojektori.

Kappeli

• Tila soveltuu pienimuotoisiin toimituksiin (kaste, vihki), rukoushetkiin, sielunhoitokeskusteluihin
  • Seisomapaikat n. 20 henkilölle, huoneen sivustoilla tuoleja 12 kpl
  • Tilaan saatavissa sähköpiano.

Rakennuksen käyttö

Rakennuksesta löytyvät Joensuun seurakunnan työntekijöiden toimistotilat, seurakuntatoimisto sekä diakoniatoimisto. Lisäksi siellä sijaitsee seurakuntayhtymän palvelupisteet, hallinto- ja taloustoimistot sekä kiinteistötoimisto ja tietohallinto.

Tiedustelut ja varaukset:

013 2635 363 seurakuntatoimisto, Kirkkokatu 28, avoinna ma-pe klo 9-12

Sydäniskuri Sydäniskuri
Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Hissi Hissi
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone
Myymälä Myymälä
Neuvonta Neuvonta
wc wc

ke 20.3. klo 18.00

Kirkon kuoro

Kirkon kuoro, ohjaa kanttori Tuomas Pyrhönen. Kuoro laulaa perinteisiä kirkkokuorolauluja. Uudet laulajat ovat tervetulleita! Ei koelaulua.
to 21.3. klo 8.15

Miesten piiri

Miesten piiri - yhdessäoloa, musiikkia, alustuksia toivotuista aiheista, hartautta.
to 21.3. klo 9.30

Turinatorstai

Turinatorstai kutsuu kaikenikäisiä viettämään aikaa yhdessä puuroaamupalan äärellä.
to 21.3. klo 10.00

Perhemuskari

Perhemuskari kokoontuu torstaisin klo 10-10.30 seurakuntakeskuksessa, Kirkkokatu 28. Perhemuskari on maksuton.
to 21.3. klo 11.00

Toivevirsiä-yhteislaulutilaisuus

Luterilainen virsikirja täyttää tänä vuonna 500-vuotta.
Tule laulamaan toiveittesi virsiä sekä kenties opettelemaan sinulle ennestään tuntemattomia virsiä. Olet lämpimästi tervetullut!
Laulattamassa kanttori Elina Vitri-Viitaniemi.
to 21.3. klo 12.00

Torstaimessu klo 12

Saarna ja liturgi: Katri Vilén
Kanttori: Elina Vitri-Viitaniemi
pe 22.3. klo 9.00

Muksupysäkki

Toiminta on tarkoitettu 2-6-vuotiaille lapsille, jotka tarvitsevat tilapäistä hoitoa. Muksupysäkillä leikitään, askarrellaan ja hiljennytään pieneen hartauteen. Muksupysäkki on maksuton. Ilmoittautuminen keskiviikkona klo 12 mennessä numeroon 050 323 0250.
pe 22.3. klo 16.00

Paastonajan arkiretriitti sateenkaariväelle