Sukututkimusta kirkonkirjojen pohjalta

Kuopion aluekeskusrekisterillä on käytössään sukututkimusta varten Joensuun seurakuntien kirkonkirjoja 1900-luvulta lähtien. Kirkonkirjoja on Joensuun, Pielisensuun, Rantakylän, Enon, Pyhäselän, Kiihtelysvaaran (vuoteen 2004 saakka),Tuupovaaran (vuoteen 2004 saakka) sekä Vaara-Karjalan (vuodesta 2005 lähtien) seurakunnista. 1900-lukua vanhemmat tiedot on luovutettu Kansallisarkiston Joensuun yksikköön (arkisto.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä.

Selvityksiä tehdään Kuopion aluekeskusrekisterissä henkilöresurssien sallimissa rajoissa.

Sukututkimus on maksullinen palvelu

Sukututkimusta varten tehtävän todistuksen perushinta on 45 euroa. Perushinnan lisäksi veloitetaan 20 euron lisämaksu jokaiselta alkavalta 30 minuutin tutkimusjaksolta, jos tutkimustyö vie enemmän aikaa kuin 30 minuuttia. Tilauksen yhteydessä asiakas voi halutessaan määritellä työhön käytettävän enimmäisajan.Todistuksen lähettämisestä peritään lisäksi toimitusmaksua 5,50 euroa.

Lisää hinnoista: Kirkkohallituksen määrittelemät virkatodistusmaksut (evl.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä.

Selvityksen tilaaminen

Tilaa selvitys

• täyttämällä sukututkimuksen tilauslomakeLinkki avautuu uudessa välilehdessä (pdf) ja lähettämällä se osoitteeseen keskusrekisteri.kuopio@evl.fi tai Kuopion aluekeskusrekisteri, PL 1064, 70101 Kuopio.
    Huom! Lomake on tallennettava ENSIN omalle koneelle, jotta siihen voi kirjoittaa ja tallentaa tietoja. Sen jälkeen lomakkeen voi lähettää edelleen sähköpostin liitetiedostona tai kirjeellä. Jos lähetät lomakkeen sähköpostilla, älä kirjaa siihen tietosuojasyistä henkilötunnusta.
  • käymällä paikan päällä aluekeskusrekisterissä tai seurakunnan toimistossa.

Huom! Henkilötietoja ei koskaan luovuteta puhelimitse.

Kuopion aluekeskusrekisterin yhteystiedot ja aukioloajat löydät tästä linkistä (kuopionseurakunnat.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä.
HUOM! Koronarajoitusten vuoksi toiminnoissa saattaa olla muutoksia. Asioithan aluekeskusrekisterin kanssa ensisijaisesti soittamalla tai lähettämällä sähköpostia.

Apua sukututkimukseen

Museokatu 4
70100  Kuopio

Postiosoite: PL 1064, 70101 Kuopio.
Olemme avoinna ma-pe klo 9-15. Tällä hetkellä suosittelemme asiointia joko puhelimitse tai sähköisten asiointipalvelujen kautta. HUOM! Virkatodistukset tilataan verkkopalvelusta, ei sähköpostilla.

Kuopion aluekeskusrekisterin yhteystiedot