Kirkkoon liittyminen on helppoa

Voit liittyä kirkkoon verkkopalvelussa (liitykirkkoon.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä, jonne kirjaudut pankkitunnuksillasi.

Vaihtoehtoisesti voit täyttää oheisen liittymislomakkeen (pdf)Linkki avautuu uudessa välilehdessä. Täytettyäsi sen, tulosta ja allekirjoita se. Sen jälkeen voit postittaa tai tuoda sen henkilökohtaisesti seurakuntatoimistoon tai aluekeskusrekisteriin.

Kun liityt kirkkoon, sinusta tulee sen seurakunnan jäsen, jonka alueella asut. Voit tarkistaa tulevan kotiseurakuntasi hakukoneen kautta. Linkin hakukoneeseen löydät tästä (evl.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä.

Liittyminen voi edellyttää aikuisrippikoulua

Kirkkoon liittyminen onnistuu, jos

• sinut on kastettu
  • olet käynyt rippikoulun ja
  • sinut on konfirmoitu.

Näiden puuttuminen ei kuitenkaan ole este kirkkoon liittymiselle. Ole silloin ensin yhteydessä seurakuntatoimistoon, jossa yhdessä selvitetään, kuinka asiassa edetään. Useimmiten liittymistä edeltää aikuisrippikoulu, jonka päätteeksi sinut kastetaan ja konfirmoidaan.

Ikä voi määrittää liittymisen ehtoja

• Liittyjän ollessa alle 12-vuotias, ainakin toisen hänen vanhemmistaan tai yhden hänen huoltajistaan on oltava ev.lut. kirkon jäsen.
  • Liittyjän ollessa 12–17-vuotias, edellyttää liittyminen myös hänen vanhempiensa tai huoltajiensa suostumusta.
  • 15 vuotta täyttäneellä liittyjällä tulee olla rippikoulu ja konfirmaatio suoritettu tai hänen on saatava tarpeellinen opetus ennen liittymistä.

Lisätietoja kirkkoon liittymisestä löydät tästä linkistä Kirkkoon liittyminen (evl.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä.