Ohjeita ja tukea luottamushenkilöille

Tällä sivulla on Joensuun seurakuntien ja seurakuntayhtymän luottamushenkilöille tarkoitettuja ohjeita sekä materiaaleja.

Domus-asianhallintajärjestelmä

Joensuun seurakuntien ja seurakuntayhtymän päättävien toimielinten kokousten esityslistat sekä kokouksien pöytäkirjat julkaistaan Domus-asianhallintajärjestelmässä. Yhteisen kirkkovaltuuston, yhteisen kirkkoneuvoston tai seurakuntaneuvoston jäsen tai varajäsen, löydät linkin Domus-järjestelmän Luottamushenkilö-portaaliin tästä https://kirkko-luottamus.evl.fi/Linkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kirjaudut järjestelmään Z-tunnuksellasi ja salasanallasi. Jos olet unohtanut salasanan, voit uusia sen tästä linkistä itsepalvelu.evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

M2 - Matka- ja kuluhallinta

M2 on internetselainpohjainen matka- ja kulunhallinnan järjestelmä. M2-järjestelmän kautta voit veloittaa kaikki verottomat korvaukset (km-korvaukset, päivärahat ym.) sekä kulut. Huomaa, että M2Blue-käyttäjällä on oltava sähköpostiosoite.

Saat käyttäjätunnuksen, salasanan ja yritystunnuksen järjestelmään kirjautumista varten seurakuntayhtymän tuen kautta. Kertalaskuttajan tuen yhteyshenkilöinä toimivat Eija Niemelä ja Katja Keränen, jotka työskentelevät taloustoimistossa maanantaista torstaihin. Tunnuksia voi pyytää sähköpostilla palkat.joensuu@evl.fi tai puhelimitse Eija p. 050 3677 050 ja Katja p. 050 4306 287.

Kirjaudu Visma M2 -järjestelmään osoitteessa https://www.saasm2.com/blueLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Huomaa, että salasana vaihtuu 90 päivän välein, joten olethan yhteydessä kertalaskuttajatukeen pyytääksesi uuden salasanan, kun salasana ei enää toimi.

Kertalaskuttajan henkilötiedot

Syötä alla näkyvät tiedot ohjelmaan. Kaikki tähdellä merkityt tiedot ovat pakollisia. Tiedot vaaditaan Tulorekisteriä varten. Huomaa, että syntymäaika on pakollinen vain henkilöille, joilla ei ole suomalaista hetua. Pankkitilin numero tulee kirjoittaa lomakkeeseen IBAN-muodossa (FI……..).

Muista painaa Tallenna-painiketta.
Lomakemalli.

Syötä matkan tiedot

Järjestelmän kautta voi veloittaa kaikki verottomat korvaukset (km-korvaukset, päivärahat ym.) sekä kulut. Kun haet kilometrikorvauksia syötä matkan tiedot (matkatyyppi pudotusvalikon takaa) ja paina Jatka-painiketta.

Täytettävä verkkolomake.

Omalla autolla ajetut korvattavat kilometrit, muut kulut ja aterioiden määrät pääset viemään klikkaamalla ko. kohtaa:

Verkkolomake.

Jos laskuun liittyy tositteita, niin skannaa tositteet (PDF) ja liitä ne sähköiseen laskuusi klikkaamalla otsikosta Liitteet. Lopuksi klikkaa otsikkoa 4. Vahvista ja lähetä laskusi hyväksyttäväksi.

Verkolomake.