Lahjoittamalla autat lähellä ja kaukana

Perinteinen tapa lahjoittaa rahaa kirkon työhön, on antaa rahaa kolehtiin. Kolehti kerätään jumalanpalveluksien yhteydessä. Kolehdille ei ole määrärajaa, voit lahjoittaa sen mitä sinulla on sillä hetkellä antaa – voit myös ohittaa kolehtihaavin.

Kolehtikeräyksen kohde vaihtelee ja kohde kerrotaan tilaisuudessa ennen kolehdin keräämistä. Kohteet on määritelty ennakkoon. Noin puolet kunkin vuoden kolehtikohteista määrää Kirkkohallitus, loput määrittelee paikallinen seurakuntaneuvosto.

Kolehdin lisäksi voit osallistua seurakuntien paikalliseen auttamistyöhön lahjoittamalla rahaa tai tekemällä materiaalilahjoituksia. Kysy ennen lahjoitusta sen hetkisestä avuntarpeesta ja lahjoitusten mahdollisuuksista seurakuntien diakoniatyöntekijöiltä. Huomaa, että rahankeräys on aina luvanvaraista toimintaa, siksi järjestämme pienetkin paikalliset rahankeräykset Kotimaanavun kautta. Tutustu paikallisiin ja valtakunnallisiin keräyskohteisiin tästä linkistä (kotimaanapu.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Osallistu keräyksiin

Kirkko tukee useita eri toimijoita, jotka tekevät avustustyötä niin kotimaassa kuin ulkomailla. Työnsä tueksi he tarvitsevat lahjoituksia. Pienikin apu on tärkeää.

Voit osallistua haluamallasi summalla, kertalahjoituksella tai ryhtymällä kuukausilahjoittajaksi. Tutustu erilaisiin avustustoimijoihin tästä linkistä (evl.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä.

Pino vaatteita tuolilla, taustalla säkkejä ja keräyskasseja.
Kuva: Kirkon kuvapankki / Aarne Ormio