Palveluoperaatio Saapas, merkityksellisiä tehtäviä nuorten parissa

Palveluoperaatio Saapas on kirkon valtakunnallinen nuoriso- ja erityisnuorisotyön muoto, jota toteutetaan etsivän työn menetelmin. Se tuo nuorisotyönpalvelut lähelle nuoria, jotka viettävät aikaansa muualla kuin järjestetyn nuorisotoiminnan piirissä. Saapas-tunnus onkin tuttu näky muun muassa ostoskeskuksissa sekä festivaalialueilla.

Valtakunnallisesti Saappaan toimintaa koordinoi Lasten ja nuorten keskus, jonka sivulle pääset tästä linkistä (lastenjanuortenkeskus.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä. Seurakunnissa toimintaa ohjaa tehtävään nimetty henkilö, joka Joensuussa on erityisnuorisotyönohjaaja. Varsinainen päivystystyö kaduilla, verkossa ja tapahtumissa hoidetaan pitkälti vapaaehtoisvoimin.

Vapaaehtoisilta edellytetään täysi-ikäisyyttä ja heidät koulutetaan tehtäviinsä. Koulutuksia järjestetään vuosittain.

Tutustu Saappaan toimintaan ja tuleviin koulutuksiin sivustolla janoa.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Tue työtä yhdistyksen kautta

Saapas-toiminnan tueksi on perustettu myös paikallinen yhdistys, Joensuun Saappaan Tuki ry. Tukiyhdistyksen toimintaa voi tukea liittymällä jäseneksi tai antamalla sille lahjoituksen. Lisätietoja löydät tukiyhdistyksen sivuilta, tästä linkistä (joensuunsaapas.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä.

erityisnuorisotyönohjaaja
Joensuun seurakuntayhtymä